Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-55X9005C Zwart Review

GriekJS 21 december 2015, laatste update op 21 december 2015, 2.114 views

Sony Bravia KD-55X9005C Zwart

Wat een prachtige beeldkwaliteit! En wat een prachtige vormgeving! Deze televisie is dunner dan een iphone!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • vormgeving
  • netflix knop

Minpunten

• schroevendraaier nodig bij installatie

Wat een onzettend goede beeldkwaliteit! Ik had hiervoor een 40'' hull HD 3 jaar oude televisie.
Het aansluiten van de televisie viel een beetje tegen. Door het formaat is het een zware televisie. Het is jammer dat Sony niet een handiger manier heeft gevonden op de televisie aan de standaard te bevestigen zonder een schroevendraair nodig te hebben.

Maar heb je hem eenmaal geinstalleerd?? Dan wil je ook de rest van de dag of avond televisie kijken. Wat een prachtige beeld kwaliteit. Weinig tot geen ghosting bij het spelen van games op de PS4.
De test afstand is tot 5 meter geweest. Tussen de 4 en 5 meter komt de televisie het best tot zijn recht. Op 4 meter afstand is dan ook het verschil van een 4K en een full HD TV het best merkbaar.

Het geluid heb ik nog niet kunnen testen, omdat ik de tv op mijn geluidsboxen heb aangesloten.

Wat ik verder heel fijn vind is de grote Netflix knop in het midden van de afstandsbediening. De vraag is of dat over 45 jaar nog relevant is, maar op dit moment en voor mij is dat zeke het geval! Met 1 druk op de knop kan ik netflix opstarten en een filmpje op zetten.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-55X9005C Zwart?

Reviews door de redactie

Deze review wijkt nogal af van de review door Tweakers (een 5). Heb jij hier een verklaring voor?
Ben je nog steeds net zo enthousiast als een half jaar geleden?
Ik vind ook dat de review van Tnet erg negatief is. Ik ga anders verder kijken op andere sites.