Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

GriekJS 21 december 2015, 158 views

LG V10 Zwart

Leuke, snelle telefoon met een hele goede camera. Je moet er wel van houden om zo een groot toestel te bezitten.

Pluspunten

• breedbeeld frontkamera
  • snelle reactie fingerprint
  • rechte achterkant (anders dan bij de LG G4)
  • tweede scherm voor notificaties
  • Camera
  • Camera 2x
  • leuke software toevoegingen
  • mooie achterkant

Minpunten

• combi van gewicht en afmeting
  • enkel via coolblue verkrijgbaar
  • helderheid display

Afgelopen donderdag 17 december mocht ik samen met 7 andere review’ers de LG V10 uitproberen onder het genot van een pizza’tje en een drankje. We zijn ontvangen in een LG ruimte waar een aantal LG producten stonden. Van een 98’’ TV tot een enorme wasmachine met een ingebouwde mini wasmachine. Door de medewerkers van LG, zowel vanuit de techniek als de sales hebben we een korte uitleg gehad over de verschillende apparaten. Opvallend vond ik de enthousiasme van de LG medewerkers toen ze over de producten vertelden. Maar nu ter zake; de LG V10. De Eerste telefoon met een dubbele display.
In de ruim 1,5 uur die we hebben gekregen om het toestel te testen zijn me een aantal dingen zowel positief als negatief opgevallen. Het beoordelen van het tweede scherm was lastig i.v.m. het ontbreken van een sim kaart en het ontbreken van apps als Facebook, Spotify, Whatsapp, Viber e.d. Naar eigen zeggen van de LG medewerkers zijn dat voornamelijk de apps waar het tweede scherm zijn meerwaarde bewijst.

Camera
Bij het testen van de LG V10 valt de camera direct op! Bij een test waarbij dezelfde foto met meerdere toestellen is gemaakt (een blikje Cola), blijkt al snel dat de kleuren beter tot hun recht komen bij de V10 dan bij andere high end toetellen zoals de Samsung Note 4, Samsung Galaxy 6 Egde of de iPhone. Bij de LG V10 is het cola blikje echt rood op de foto. Bij een Samsung telefoon was het blikje oranje op de foto! Wat tijdens de test negatief opgevallen is, is de helderheid van het scherm. Deze was niet één van de helderste, maar wellicht dat dit positief uitwerkt op de accu duur. Helaas kan ik hier na 1,5uur spelen met het toestel geen uitspraken over doen.
Verder zijn een aantal leuke software features toegevoegd aan de kamer om de mensen die veel selfies maken te kunnen voorzien. Zo kun je de LG opdracht geven tot het maken van een foto door bijvoorbeeld “cheese” te zeggen of je vuist te laten zien en te sluiten. Wat helemaal opvalt voor de selfie fanaten is dat aan de voorkant twee kamers zitten. Door deze twee camera’s, kan een breedbeeld selfie worden gemaakt, zodat zowel je vrienden als de achtergrond goed in beeld komen.

Gewicht en afmetingen
Een groot toestel zoals de V10 is niet voor iedereen geschikt. Zeker niet als je als voorwaarde stelt dat je het toestel met 1 hand wilt kunnen bedienen. Met een handen afmetingen boven het gemiddelde kun je het hoofdscherm van het toestel goed bedienen. Je kunt makkelijk op elk hoek van het scherm komen. Lastig wordt het zodra je het tweede scherm aan de bovenkant van het toestel wilt bedienen. Door de afmeting van het toestel, het gewicht en het feit dat het tweede scherm aan de bovenkant zit, moet je wel wat kunstjes uithalen om met 1 hand nog te kunnen bedienen.

Fingerprint
De aan en uitknop aan de achterkant van het toestel bevat ook een fingerprint sensor. Tijdens het testen heb ik niet kunnen zien hoe de fingerprint samengewerkt met andere apps. De fingerprint werkt wel snel bij het aan en uit zetten van het toestel. Door op het aan en uit knopt te klikken en je vinger een paar milliseconden langer op te houden log je direct in het toestel en is het wegvegen van de vergrendelscherm niet meer nodig.

Al met al een leuk toestel! Zoals elke toestel heeft deze zowel voor- als nadelen. Er is nog geen perfect toestel voor elke gebruiker. Afhankelijk van wat voor jou belangrijk is, kun je overwegen om het toestel aan te schaffen.

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie