Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

stifmeister45Newbie 20 december 2015, laatste update op 21 december 2015, 409 views

LG V10 Zwart

Degelijke smartphone, voelt fijn in de hand. Mooi groot scherm (5,7) maakt hele mooie scherpe foto's alleen niet het helderste scherm wat ik tot nu toe gezien heb. Achterkant is een soort rubber achtig plastic. Beide camera's zoals voor en achter zijn goed.

Pluspunten

• Stainless steel zijranden
  • Niet al te zwaar
  • Maakt mooie foto's
  • Ondanks formaat ligt het toestel fijn in de hand

Minpunten

• Android 5.1.1 bij release
  • Verkrijgbaarheid introductie in NL enkel via coolbleu.

Gisteren de LG V10 mogen uittesten bij LG Hoofdkantoor in Amstelveen, in een ongedwongen sfeer ontvangen en na een korte maar enthousiaste uitleg van het toestel en wat de reden is om toch het toestel in Nederland te gaan leveren, was eerst niet zeker. Alleen is de verkrijgbaarheid bij introductie in NL enkel via Coolbleu.
De eerste indruk: een mooie stevige telefoon die goed in de hand ligt mede door de structuur op de achterzijde, daar is over nagedacht. Hij is verder lekker snel, maakt prachtige foto's en ook de selfie camera's voorzijde, ja het zijn er twee, maken scherpe foto's middels groothoeklens dus bredere selfie. De LG V10 heeft stainless steel zijkanten waar door hij stevig aanvoelt en een soort plastic rubberachtige achterkant waardoor hij stevig in de hand ligt en niet snel uit je handen zal glijden zeker een pluspunt. Persoonlijk moest ik er wel aan wennen wat betreft de achterkant van het toestel maar heeft dus wel een reden.
Het gebruiksgemak van de V10 is heel simpel en makkelijk te doorgronden, ondanks dat er heel veel op de zit (software) en veel informatie is via de gsm opvraagbaar of geeft het zelf al aan. De software is goed, een hele verbetering met de vorige modellen van LG. De knoppen zitten nog steeds aan de achterzijden de middelste is o.a. een vingerafdrukscanner maar werken goed en is ook gewenning.
Het formaat is fors, maar niet te groot 5,7 vind ik persoonlijk wel het max voor een smartphone. Het extra 2e scherm boven het (hoofdscherm) is zeker een leuke toevoeging om bijvoorbeeld je notificaties te kunnen zien, agenda en muziek te kunnen bedienen onderscheid zich hierdoor weer wat meer, met wat er allemaal te krijgen is op het gebied van de smartphones.
Alle verbindingen kunnen testen en die werken snel en goed zeker een pluspunt van LG. Het is ook aangenaam dat er een sd van 200gb wordt ondersteund, zeker tegenwoordig is een smartphone een wandelende (laptop) computer.
Het os wat erop draait was voor mij zeer aangenaam helder en duidelijk, de ingebouwde Apps zijn niet overdadig zoals bij Samsung en HTC die een eigenschil er overheen zetten. Er zit ook nog remote controlefunctie op en deze is volledig instelbaar en vrijwel alle apparaten denk aan tv en Blu-Ray apparaten media box enz, verschillende merken zijn er mee te bedienen.
Wat betreft communicatie en connectiviteit zit alles erop wat je zou verwachten en tegenwoordig heel normaal zoals wifi, NFC enz.
Kort samengevat is de LG V10 zeker gezien prijs/kwaliteit en mogelijkheden daar bij opgeteld het Groote van het scherm 5,7 en veiligheidsglas wat dubbel is uitgevoerd (2e lagen) gorilla Glass 4 is twee keer zo sterk als het glas van de concurrenten wat op dit moment leverbaar is. Dus zeker is de LG V10 een overweging waard. LG is er zeker in geslaagd om met de V10 een concurrenten smartphone in de markt te zetten.

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie

Zowel je review als de plus en minpunten lijken verdacht veel op een samenraapsels van de observaties van je collega's. Had je zelf geen inspiratie of dacht je dat het niet zou opvallen?
Jammer deze reactie en kort door de bocht, dit is mijn mening over het toestel als je andere reviews leest kom je ook de zelfde tekst cq antwoorden tegen. Nogmaals dit is mijn mening over het toestel en uiteraard iedereen mag daar zijn mening over hebben.

[Reactie gewijzigd door stifmeister45 op 21 december 2015 16:38]

Inspiratie opdoen bij anderen is één ding, maar letterlijk kopiëren en de tekst wat aanpassen is in mijn ogen plagiaat als je niet refereert aan de originele bron. En dit is ook nog een hele luie kopie omdat je zelfs de spelfouten en opmaak overneemt van je medeposters.

Enkele voorbeelden:
Basbs: Gisteren de LG V10 mogen uittesten bij LG Hoofdkantoor in Amstelveen.
jij: Gisteren de LG V10 mogen uittesten bij LG Hoofdkantoor in Amstelveen, in een ongedwongen sfeer ontvangen.....

Basbs: De eerste indruk: een mooie stevige telefoon die lekker in de hand ligt en er ook mooi uitziet. Hij is lekker snel maakt prachtige foto's en ook de selfie camera maakt scherpe foto's.
jij: De eerste indruk: een mooie stevige telefoon die goed in de hand ligt mede door de structuur op de achterzijde, daar is over nagedacht. Hij is verder lekker snel,maakt prachtige foto's en ook de selfie camera'ss voorzijde, ja het zijn er twee, maken scherpe foto's middels groothoeklens dus bredere selfie.

El_Renegado1976: verkrijgbaarheid bij intruductie in NL (enkel via coolbleu)
jij: Verkrijgbaarheid introductie in NL enkel via coolbleu. inclusief spelfout overgenomen :)

hofweri: Android 5.1.1 bij release
jij: Android 5.1.1 bij release

Als het je eigen mening is, prima, maar maak er dan op zijn minst een eigen tekst van....

[Reactie gewijzigd door Baddie09 op 21 december 2015 17:20]

Dank voor de reactie, ik ben i.d. Bij LG in Amstelveen geweest dus dat ik dat op schrijf vindt ik niet zo gek. De eerste indruk (mijn) was zo als staat beschreven. De LG maakt prachtige foto's ja en ook getest. En i.d. 2 selfie's camera's, ook getest. Het laatste is door LG zelf bekent gemaakt dat de V10 enkel verkrijgbaar is bij Coolbleu. Dus de reactie over betreffende plagiaat is een aanname en verder nergens op gebaseerd. Ik denk dat er meer frustratie In u mening zit, om dat u er niet bij was. Zo einde discussie.