Specificaties 5.1-kanaals met 80W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Yamaha RX-V479 Zwart Review

edwardo 20 december 2015, laatste update op 1 juni 2017, 2.167 views

Yamaha RX-V479 Zwart

Prima receiver met uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Mogelijkheden (oa MusicCast)
  • Bluetooth
  • Inmiddels goed werkende app

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Geluidskwaliteit Score: 4
Meer een algemene review van mijn Yamaha systeem, maar toch ;-)

Na een aantal muziek systemen te hebben geprobeerd heb ik nu eindelijk iets staan waar ik volledig happy mee ben!

Mijn eisen waren:
- Een modern netwerk systeem waarmee ik eenvoudig muziek kan streamen in meerdere ruimtes
- De mogelijkheid tv geluid over dit systeem te laten lopen
- Mooi HiFi geluid, krachtig genoeg voor een feestje

Ben begonnen met een stereo setje Sonos Play1 speakers en een Play5 in de keuken. Absoluut leuk geluid, maar niet krachtig genoeg voor een feestje. Wanneer ik dit Sonos systeem helemaal naar wens had willen maken zou ik er tenminste nog een kostbare playbar bij hebben moeten kopen om ook de tv optisch te kunnen aansluiten. Zou al snel 1600+ euro kwijt zijn waarbij het (stereo) HiFi geluid nog steeds niet helemaal naar wens zou zijn.

Toen een setje van Bose geprobeerd. Een combinatie van de Soundtouch10, 20 en 30 (serie 3). Zeer mooi systeem met lekker vol geluid, aux in en Bluetooth. TV aangesloten op de Soundtouch30 en dat klonk allemaal niet verkeerd. Het tegelijk afspelen van muziek over alle 3 systemen klonk absoluut goed, alleen net even te schel wanneer je echt op vol volume gaat draaien tijdens een feestje. Wat dat betreft zou Bose een equalizer in moeten bouwen in de app, nu kun je enkel de bass bijstellen. Echter, hoef je je kamer nooit te transformeren naar een discotheek dan zul je voldoende hebben aan een setje van deze Bose speakers. Bij voorkeur 2 stuks Soundtouch20 welke je zeer binnenkort als stereo paar kunt instellen zoals dat ook bij Sonos kan. Je hebt dan absoluut beter geluid dan een setje Sonos Play1 of zelfs Play3.

Om echt lekker van stereo hifi geluid te genieten waar je ook je tv op kunt aansluiten ontkom je bijna niet aan een traditionele receiver met een paar flinke frontspeakers. Maar dan heb je vaak niet het gemak en gadget gehalte van multiroom speakers die je met een handige app kunt bedienen, toch? Wel dus!

Welkom bij Yamaha MusicCast! Met meer dan 20 compatibele Multicast-apparaten, waaronder AV-receivers, stereoreceivers, soundbars, miniketens, en meer!

Ik heb een Yamaha RX-V479 gekocht a 339 euro (dec-15). De Yamaha RX-V479 heeft een groot aantal ingebouwde netwerkfuncties. Via Bluetooth, AirPlay en DLNA kan er draadloos muziek gestreamd worden via het thuisnetwerk of rechtstreeks vanaf een laptop, smartphone of tablet met bluetooth. Deze receiver heeft ook de mogelijkheid om muziek af te spelen via Internetradio, Spotify of een van de andere ondersteunde muziekdiensten als er geen muziek is opgeslagen binnen het thuisnetwerk. Welke audiobron je ook gebruikt, dankzij de ingebouwde Burr-Brown DAC klinken je favoriete albums helder en gedetailleerd.Via de bedienings-App van Yamaha is de muziek binnen het netwerk makkelijk terug te vinden en af te spelen. Daarnaast behoort de RX-479 tot de MusicCast-familie, waardoor je er eenvoudig meerdere systemen zoals de Yamaha WX-030 MultiCast speaker op aansluit.

Bij deze receiver heb ik een setje Yamaha NS-555 full range luidsprekers gekocht in hoogglans zwart a 450 euro/set. Ontzettend veel waar voor je geld met deze receiver en speakers en WAT een geluid, echt super! De receiver is eenvoudig met de Yamaha app te bedienen, waarbij je tevens vrijwel alle geluidsinstellingen kunt verrichten. Voor in de keuken heb ik vervolgens een Yamaha WX-030 MultiCast speaker gekocht a 275 euro en ook hier heb ik me positief over verbaasd. Een zeer mooi gebalanceerd en vol geluid uit deze relatief kleine speaker. Qua geluid vergelijkbaar met Bose Soundtouch20 of Sonos Play3. (zie video WX-030)

Ik heb nu een systeem waar ik volledig tevreden mee ben voor nog geen 1100 euro. Meestal heb ik alleen de WX-030 in de keuken aan staan als radio op de achtergrond. Heb ik een feestje dan is dit systeem er ook klaar voor. Receiver aan, Spotify Top40, de WX-030 speelt mooi synchroon mee sinds de laatste update van de Yamaha MusicCast-app en knallen maar. Het beste van 2 werelden resulteert in een volle sound door de gehele woning, geweldig. Op amazon.de heb ik de WX-030 trouwens zien staan voor slechts 189 euro. Een koopje!

Heb jij ook een Yamaha RX-V479 Zwart?

Bedankt voor je waardevolle review.