Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

El_Renegado1976 20 december 2015, laatste update op 20 december 2015, 288 views

LG V10 Zwart

Afgelopen donderdag ben ik op uitnodiging van LG in samenwerking met de reviewclub op het kantoor van LG in Amstelveen geweest, we mochten daar de nieuwe V10 uitvoerig bekijken, testen, gebruiken etc.

Pluspunten

• design
  • 2de scherm op de voorzijde
  • 2 camera lenzen voorzijde voor breedbeeld selfies
  • gebruiksgemak dual screen, screen resize ect
  • instelmogelijkheden gewone camera

Minpunten

• verkrijgbaarheid bij intruductie in NL (enkel via coolbleu)

De eerste indruk bij het zien van het toestel was boven verwachting, strak model, mooi design, voelt solide en stevig aan, en goede grip in de hand, mede door de structuur op de achterzijde.
Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een S6 van samsung, die zo glad als een aal is in je hand.
Toestel is gemaakt van stainless steel, geen plastic meer dus, en weegt toch nog geen 200 gram.
Opvallen was ook het smalle 2de scherm boven het grote scherm, wat volledig instelbaar is en bijvoorbeeld je naam weer kan geven in standby, maar ook meldingen van apps, of snelkoppelingen naar je favoriete apps.
Er zitten geen knoppen op de zijkanten, wat even wennen is, volume e.d. bedien je met de 2 knoppen op de achterzijde, de middelste is o.a. een vingerafdruk scanner, waar je de vinger op stil houd, en niet hoeft te vegen.

Qua formaat is die fors, maar niet TE groot, groter zou naar mijn mening echt niet wenselijk zijn.
Handig is de functie dat je dmv van vegen je venster tijdelijk kan verkleinen naar ongeveer 2/3e van het hele scherm, zo kan je altijd met je duim overal bij indien je met 1 hand zou bedienen.

Ontgrendelen kan overigens op meerdere manieren, via de vingerafdrukscan, via de reguliere manier, maar ook via een tab code, je tikt dan een bepaalde code op het zwarte scherm en daarna ontgrendeld deze (bijvoorbeeld 2x hoog, 2x laag, 1x hoog)

Het OS wat erop draait was voor mij (als niet LG telefoon gebruiker) direct helder en duidelijk, de ingebouwde apps zijn niet overdadig zoals bij een Samsung.
Er zit dus geen eigen versie van Android over zoals bij een HTC wat vervelend werkt.
Enkele goed werkende functies, dual window (2 apps boven of naast elkaar) Remote control functie (volledig instelbaar, en vrijwel alle apparaten bedienbaar)
De cameras, zoals eerder gemeld een 2de lens op de voorzijde, hierdoor kan je selfiestick in de prullenbak, je hoeft je arm niet eens helemaal te strekken om een selfie met 3 of 4 personen te maken (breedbeeld), de mogelijkheden van de gewone camera zijn ook ruim voldoende, je hebt de vol automatische functie, maar ook diverse anderen, en een volledig handmatige waar je alles apart in kan stellen, van wit balans tot iso waardes.

Intern geheugen is uit te breiden met een micro sd, tot wel 200Gb
De gebruikte chipset en geheugen geven de V10 voldoende kracht en snelheid, browsen terwijl je en hd filmpje kijkt, of te navigeren en tegelijkertijd een film of audi te streamen e.d. zijn geen probleem.

Qua communicatie en connectiviteit zit alles erop wat je zou verwachten, uiteraard wifi en bleutooth, maar ook NFC.

Over batterijduur kan ik geen oordeel vellen, enkel dat het enkel procenten gezakt was tijdens het gebruik ervan.
Ik verwacht dat deze ruim 1 tot wellicht 2 dagen mee gaat alvorens weer op te laden bij geregeld gebruik.

Kortom een verassend goed toestel, wat eerst enkel via cool bleu te verkrijgen zal zijn, en wellicht later via andere kanalen.

Zelf ben ik al jaren een samsung gebruiker sinds de eerste galaxy, maar aangezien ik de S6 daarvan tegen vind vallen, en zeer binnenkort een nieuw toestel nodig heb staat deze V10 momenteel bovenaan mijn lijstje.

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie