Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG V10 Zwart Review

Basbs 18 december 2015, 412 views

LG V10 Zwart

Degelijke telefoon, voelt fijn in de hand. Mooi scherm alleen niet het helderste scherm wat ik gezien heb op een telefoon. Achter camera maakt mooie scherpe foto's net zoals de camera aan de voorkant. Tweede scherm is een leuke extra.

Pluspunten

• Stainless steel zijanten
  • Voelt niet al te zwaar
  • Ligt fijn in de hand
  • Mooie foto's

Minpunten

• Geen helder scherm

Gisteren de LG V10 mogen uittesten bij LG Hoofdkantoor in Amstelveen.
De eerste indruk: een mooie stevige telefoon die lekker in de hand ligt en er ook mooi uitziet. Hij is lekker snel maakt prachtige foto's en ook de selfie camera maakt scherpe foto's.
Na even snel wat functies uit te hebben geprobeerd, heb ik de LG V10 vergeleken met mijn eigen telefoon (Samsung galaxy Note 4).
De LG V10 heeft stainless steel zijkanten waardoor hij stevig aanvoelt en een plastic rubberachtige achterkant waardoor hij niet snel uit je hand glijdt.
Beide telefoons hebben een 5.7 inch QHD scherm (resolutie 2560x1440) maar wat me opviel tijdens het testen was dat de LG V10 een meer natuurlijke kleur weergave had maar minder helder scherm had dan die van de samsung galaxy note 4.
Ondanks dat beide telefoons een 5.7 inch scherm hebben is de Samsung galaxy note 4 iets compacter dan de LG V10.
Beide camera's maken scherpe foto maar de LG V10 maakt net iets scherpere foto's die ook qwa kleur meer op de werkelijkheid lijken.
De groothoeklens van de LG V10 waardoor je "bredere" selfies zou kunnen maken valt tegen vergeleken met de samsung galaxy note 4. Beide selfie camera's maken vrijwel even brede foto's en bovendien heeft de note 4 nog een extra functie om een panorama selfie te maken waardoor die nog breder wordt dan dir van de LG V10. De scherpte en kwaliteit van de selfie camera is weer duidelijk beter van de LG V10.
Het extra 2e scherm boven je "hoofdscherm" is een leuke toevoeging om bijvoorbeeld je notificaties te kunnen zie, agenda te zien of bijv. je muziek te bedienen, maar of het echt een grote toevoeging heeft aan het gebruiks gemak betwijfel ik.
De vingerafdruk scan die aan de achterkant van de LG V10 zit werkt snel en gemakkelijk. Je komt er makkelijk bij door de "natuurlijke" houding van je vinger met het vasthouden.

Beide telefoons hebben voor en nadelen en beide hebben ze ook functies die de andere telefoon niet heeft. Ondanks dat de LG V10 een prachtig mooi toestel is zou ik hem niet omwisselen voor mijn Samsung galaxy note 4

Heb jij ook een LG V10 Zwart?

Reviews door de redactie