Google Pixel C 32GB Aluminium Review

tHe_BiNk 18 december 2015, laatste update op 23 februari 2017, 1.670 views

Google Pixel C 32GB Aluminium

Goed scherm, goede bouw kwaliteit. Het zit nog niet helemaal goed tussen de hardware en software.

Pluspunten

• Scherm, resolutie, kleuren
  • Snelle SoC
  • Goede bouwkwaliteit
  • Lange accuduur

Minpunten

• Zwaar
  • Geen fingerprint scanner om in te loggen

Intro
Na 2 Tab's van Samsung met software updates waar je naar kan fluiten (TabPro 8.4) of 16 maanden op zich laten wachten (Tab 8.9). Nu maar een Google. En nooooooooit meer Samsung.
Hardware
Goed scherm, goede bouw kwaliteit. Bouwkwaliteit is misschien wel beter dan mijn Air 2 en iPad Pro.

Inloggen kan niet via de vinger dat is echt een HEEL groot gemis. Dat had simpel weg niet gemogen, zelf niet op een ChromeOS tablet.

Enkel is de tablet zwaar en kan het zich qua accuduur niet meten met mijn iPad Pro 12".
Software
Draait nu allemaal perfect geen hickups meer te bekennen.

DIT IS NIET MEER VAN TOEPASSING. "Het zit nog niet helemaal goed tussen de hardware en software. Display drivers lijken nog niet je van het, zeker gedurende scrollen. En nog wat haperingen. Het is wel een snelle SoC, lijkt vaak een stuk sneller dan de Air2/Pro. Maar wel vaker haperingen."
Appstore
Waar ik de Android store veel beter (NZB, torrents, Kodi, etc.) vind dan de App store van Apple is het aantal voor tablet geoptimaliseerde Android apps nog wel matig.
Vaak is de tablet voor 375 euro te koop, dat is een redelijke prijs. 500 euro is vrij hoog.

/edit 9 sept 2016

/edit FEB-2017

Alles loopt eigenlijk perfect. Enkel het niet kunnen inloggen met je vinger is en blijft het grootste issue. Google brengt snel updates uit en mbt de software zijn er al lang geen issues meer. Wifi ontvangst is niet snel maar wel stabiel.

Heb jij ook een Google Pixel C 32GB Aluminium?

Bedankt voor de review. Heb je nog steeds last tijdens het scrollen? Anandtech heeft in februari een 2de review geschreven met de geupdate firmware, waarmee het hen al een beter device leek. Wat is jouw mening hierover?
Het is nu wel minder. Maar in Chrome is het nog steeds wel 1 a 2 keer per dag een aantal seconden wachten. In de game "the walking dead no man's land" lijk ik ook van freezes last te hebben. Erg irritant.
Ik heb een vraag: zelf heb ik nu een iPad Air 2 64GB en zit eraan te denken om een Pixel C 32/64 GB (met korting dankzij de developers actie) te kopen. Ben zelf al een aantal maand in het bezit van een Nexus 6P en vandaar dat ik er nu aan denk over te stappen naar de Pixel. Zelf kijk ik veel Netlix, YouTube en browse veel met Chrome.

Nu zag ik dat je beide hebt, wat zou je mij aanraden: de IPad Air 2 houden of de Pixel C (afgezien van het geld)?
Ik heb zowel de Air 2 en de Pixel C.

Voor 375 euro is de Pixel C een goede koop. Grote voordeel van Android is dat file manager, nzb, torrrents, kodi, etc. wel werken/aanwezig zijn.

Het enige wat nog een probleem is, is het blijven hangen van het scrollen/touchscreen in chrome. Gebeurt 1x per uur.

Daarnaast is het ontbreken van de vingerafdruklezer lastig.
Maar wat raad je aan? En hoe zit het met video kijken (zijn de zwarten balken boven en onder het scherm groter dan bij een iPad)?

Dat met Chrome is voor mij wel een groot nadeel aangezien ik juist veel Chrome gebruik (zowel op Android als IOS). Ben nog steeds een afweging aan het maken aangezien mijn iPad Air 2 64GB heeft, maar de accu is niet super, voelt alsof ie minder word.
Het haperen is nu geheel opgelost. Heb er al een tijdje geen last meer van gehad.
Heb er zelf eentje gehad voor 2 weken, maar in vergelijking met de iPad en andere tablets mist ie wel wat naar mijn mening (vingerafdruk scanner, Double tap to Wake, maar vooral ondersteuning qua root, custom ROMs etc en een goede Back case)