Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter Review

r_AllocStarByte 18 december 2015, laatste update op 21 december 2015, 669 views

Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter

Prijs is goed, alleen de levensduur is zeer kort. Misschien heb ik gewoon pech zoals gewoonlijk. Ik zou zeggen, maak back-ups en je hoeft je nergens druk om te maken.

Pluspunten

• Redelijk snel voor de prijs

Minpunten

• Bouwkwaliteit minder dan Sandisk. Connection pads lijken ook minder kwalitatief
  • Korte levensduur

61 Days

Over de kwaliteit van MicroSD kaartjes die tegenwoordig op de markt verkocht worden ben ik redelijk tevreden. Alleen de Samsung EVO 64Gb valt me toch wel behoorlijk tegen. Heb het kaartje 16 Oktober in bedrijf genomen, en sinds dien tot vorige week 12 December begon ik corrupted data te ervaren (halve foto's / beschadigde foto's), eerst dacht ik dat het door mijn telefoon kwam of door de camera app (dit was dus niet zo). Gister 17 December is het SD kaartje overleden. Ik heb er in totaal 16~ GB ongeveer op geschreven (oude data van vorige sd + een aantal nieuwe foto's van de periode dat het nieuwe kaartje in bedrijf was).

Weinig gebruikt

Zelf doe ik niks aan games spelen of downloaden dat veel doet lezen/schrijven, alleen wat foto's en enkele korte video's maken. Daardoor dacht ik wel dat dit Microsd kaartje me wel minimaal een jaar vooruit kon helpen.

Meeste snelle kaartjes hebben levensduur problemen?

Dit blijkt dus zo te zijn, duidelijk. Als we gaan kijken naar de nieuwe microsd kaartjes die op de markt zijn is het ook wel logisch dat ze een minder lange levensduur hebben.
  • Snellere I/O (Schrijf en lees snelheden) dit zorgt ervoor dat ze foutgevoeliger zijn/worden.
  • Hogere nand flash dichtheid zorg ervoor dat het kaartje veel(?) minder goed tegen een shock kan zonder te beschadigen (telefoon laten vallen) ?
  • High density nand + high speed = more heat + no heatsink = shorter lifespan (MTFB)..
Dit zijn de vermoedens of dit in praktijk klopt kan ik niet testen..

In vergelijking tot een Microsd kaartje van 32GB (goedkoop crap merk) dat ik kocht bij de Aldi voor 15 euro die een half jaar meeging verbaasd me dit. Dit beide in dezelfde telefoon.
De snelheid van 64Gb EVO

Heb jij ook een Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter?

Je hebt 5 jaar garantie, dus ik zou terugsturen als ik jou was!
I know, maar heb geen zin in dat gedoe ik verkoop het kaartje wel aan een bekende en dan mag die dat doen. Heb nu sowieso een andere telefoon en geen MicroSD extension meer nodig :+