Specificaties 7.2-kanaals met 100W versterker en 8x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz SR5009 Zilver/goud Review

spawn666 17 december 2015, laatste update op 4 februari 2017, 592 views

Marantz SR5009 Zilver/goud

Een versterker met veel aansluitingen en op zich een mooie geluidskwaliteit. Ik heb de SR5009 nu iets minder dan een jaar in huis maar ben niet erg tevreden over de compatibiliteit en stabiliteit. Geen fijne bediening voor zone 2. Te veel problemen om dit product aan te raden.

Pluspunten

• Veel aansluit mogelijkheden
  • Goede geluidskwaliteit
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Onstabiel
  • Beperkte Compatibiliteit
  • Onprettige bediening voor Zone 2

Geluidskwaliteit Score: 4
UPDATE:
2 jaar en 28 dagen in gebruik. Versterker werd laatste tijd steeds vaker onstabiel. Beeld sprong regelmatig op sneeuw. Vandaag 28 na de fabrieksgarantie begaven beide HDMI out poorten het. Ik heb geen beeld meer. Ik had verwacht dat een apparaat van deze prijs klasse langer mee zou gaan dan 2 jaar en 28 dagen. Ik koop nooit meer Marantz.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Een versterker met veel aansluitingen en op zich een mooie geluidskwaliteit.
Ik heb de SR5009 nu iets minder dan een jaar in huis maar ben niet erg tevreden over de compatibiliteit en stabiliteit. De versterker verliest regelmatiger signaal en ondanks dat de versterker een HDMI aansluiting heeft voor game consoles blijkt uit mijn ervaring dat hij ook hier signaal verliest tijdens het spelen op mijn XBOX ONE. De versterker geeft dan tijdelijk zwart beeld of schakelt naar een ander kanaal.

Bij het aan en uit schakelen van het tweede scherm verlies de primaire scherm tijdelijk beeld en volledig het audio signaal. Mijn aangesloten Mac mini die fungeert als media centre schakelt dan over op de interne speaker en genegeerd een foutmelding.

Ook is de versterker te beschermen tegen ongewenste bediening van buitenaf. Zo kon een friend uit Limburg een afspeel opdracht versturen naar mijn versterker omdat hij eenmalig in mijn netwerk de versterker bedient heeft. Dit was niet te verhelpen vanuit mijn kant wat ik erg slordig vind.

Heb jij ook een Marantz SR5009 Zilver/goud?