Logitech Harmony Ultimate Hub Review

AfriKees 16 december 2015, laatste update op 16 december 2015, 3.926 views

Logitech Harmony Ultimate Hub

Toplossing voor de afstandsbedieningenterreur. Deze review betreft de Harmony Hub.

Pluspunten

• Ultiem gebruiksgemak
  • Gruwelijk eenvoudige installatie
  • Makkelijk configureren via App of PC
  • Werkt ook van buiten het thuisnetwerk via de cloud
  • Bijbehorende App is naar eigen wens in te delen

Minpunten

• Philips Living Colour lamp heeft nog een bridge nodig
  • Bij kopiėren van instellingen van een oude Harmony kunnen oude drivers mee geļnstallerd worden

Configuratie Score: 4
Een aantal geleden jaren met veel plezier de Harmony One gebruikt om de audio en video in huis te bedienen. Echter de kinderen waren toen nog klein en de One bleek toch wel erg kwetsbaar. Na een viertal jaren weer te hebben geworsteld met een batterij afstandsbedieningen, weer op zoek gegaan naar een vervanger voor de One.

De keuze is op de Hub gevallen, omdat deze:
- via een App op de smartphone te bedienen is
- activiteiten geautomatiseerd kan opstarten
- ondersteuning biedt voor verschillende domotica

Het voordeel is dat alle gezinsleden nu hun eigen afstandsbediening hebben, welke elk weer hun activiteiten naar eigen inzicht kunnen rangschikken.
De installatie verloopt heel eenvoudig:
  • Voeding inpluggen
  • App installeren
  • Via bluetooth verbinden met de hub
  • WiFi instellingen ingeven
  • Inloggen op de MyHarmony database
  • Apparatuur ingeven
  • Activiteiten ingeven
  • Genieten 8-)
Eenmaal geconfigureerd, simpel op de andere smartphones de app installeren en daarmee kan de Hub dan direct bedient worden.

Doordat ik een Harmony One heb gehad, kreeg ik bij MyHarmony het voorstel om de instellingen van de One te kopiėren. Voor het gemak heb ik daarvoor gekozen, maar dat verliep niet helemaal zoals gewenst. Blijkbaar werden daarmee ook de oude configuratie files van mijn apparatuur in de Hub geladen, terwijl er in de Logitech database nieuwere files beschikbaar zijn. Hierdoor haperde de verschillende activiteiten bij het instellen van de apparatuur. Uiteindelijk alles verwijderd en via de App de apparatuur opnieuw toegevoegd en de activiteiten opnieuw aangemaakt.

De App is per toestel aan te passen aan de eigen wensen.
Hierbij is de volgorde van de activiteiten aan te passen, zo staat bij de kinderen "TV kijken" bovenaan gevolgd door "Spelen op WiiU", terwijl bij mijzelf bovenaan de lijst "Muziek luisteren BlueSound" staat. Tevens zijn de bedieningsknoppen per smartphone verschillend in te stellen. Zo heeft mijn dochter alleen de kanaalkeuze toetsen van de TV in haar App terwijl ikzelf ook alle menufuncties in mijn App heb staan.
Bovendien is het ook leuk dat er een favorietenlijst aangelegd kan worden met favoriete zenders, waardoor er makkelijk tussen de verschillende kanalen geschakeld kan worden.

Kortom heel blij met dit geschenk op blauwe pakketjesavond ;) .

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate Hub?

Leuke review!
Ik wil graag een Hub kopen om mijn beide afstandsbedieningen te vervangen ( Voor KPN Experia Box V10 en Sony televisie ).
Deze Sony televisie heeft een Netflix knop ( Vind mijn vriendin erg fijn, haha ). Is deze via de Harmony app ook in te stellen?
Ja, je kunt alles instellen zoals je zelf wil, zelfs een 'stappenplan', waarbij je dus per stap kunt aangeven wat het apparaat moet doen. Dat is overigens wel even wat werk, maar het werkt goed.
Als de afstandsbediening van de tv die knop heeft is die waarschijnlijk ook in de app beschikbaar,
Inderdaad fijn apparaat - Wij gebruiken het hier in combinatie met KPN/XS4all glasvezel voor wat betreft televisie. Want met televisie van KPN wil je echt een betere oplossing voor het instellen van zenders dan die KPN met haar decoder je biedt.

Het is een verademing om zelf weer je zenders in te kunnen stellen in de volgorde die je zelf wil. Verder ook voor alle andere multimedia apparatuur. En het fijne is dat alles via je smartphone is te bedienen.