Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,064TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH Review

GEi 16 december 2015, 172 views

Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH

Destijds gekocht als vervanger van mijn desktop computer. Ben geen gamer, er is nooit een spel op ge´nstalleerd. Zocht destijds naar een laptop die qua specs een desktop zou kunnen evenaren, maar ook makkelijk weggelegd kon worden.

Pluspunten

• Prima specs
  • Toetsenbord verlichting

Minpunten

• BIOS stond in eerste instantie geen wireless ac kaartje toe

Heb na aanschaf het geheugen opgewaardeerd naar 16G, wireless ac netwerkkaart er in geprikt en de originele SSD vervangen door een grotere SSD en die als bootdisk ge´nstalleerd.
Begin 2016 maar eens plannen om van W7 naar W10 te updaten.

Toelichting op de criteria:

Featureset
Alles wat ik verwachtte was aanwezig.

Prestaties
Voor wat ik er mee doe ruim voldoende. Wel fijn dat wanneer je ergens op klikt je direct een reactie krijgt. Ik heb weinig wachttijd achter deze laptop.

Beeldkwaliteit
Scherm is niet mat, verder niets te wensen.

Bouwkwaliteit en robuustheid
Veel plastic. Omdat ik hem niet mobiel gebruik geen bezwaar; van een echt mobiele laptop verwacht ik een stevigere behuizing.

Ergonomie
Is gewoon prima.

Warmte- en geluidsproductie
Is ook netjes. Af en toe hoor de ventilator opschalen, maar dan vraag ik vaak ook wat meer van de laptop.

Mobiliteit en accuduur
Zoals eerder gezegd; heel mobiel vind ik de laptop niet. Veel plastic en hij weegt ook genoeg. Maar dat was dan ook geen criterium bij aanschaf. Accuduur is beperkt. Ik gebruik hem ook met alle energiebesparende functies uit, dus dat mag ook.

Destijds een grote aanschaf, die wel even overlegd moest worden. Maar tot op heden heb ik er geen spijt van.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH?