Specificaties LED all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Oki MC562dnw Review

roosterhout 15 december 2015, laatste update op 31 januari 2017, 114 views

Oki MC562dnw

Helaas moet ik mijn review herzien. In het begin tevreden maar nu niet meer. Kleurenafdrukken vallen tegen ondanks originele toners. Het apparaat vreet toners en heeft inmiddels al meerdere storingen en reparaties gehad.

Pluspunten

• redelijk compact format
  • zwart afdrukken zijn goed

Minpunten

• papierlade net te klein voor 1 heel pak papier
  • kleuren te dof
  • toners gaan veel korter mee dan beloofd
  • slechte kwaliteit en levensduur
  • slechte grantie verbruiksmaterialen

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 2
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 1
De kleurtoners zouden 5000 afdrukken mee moeten gaan en de zwarte toner 7000 afdrukken. Na in totaal 6000 afdrukken zit er inmiddels de 3e set toners in.

update 31jan2017: na meerdere service aanvragen en reparaties door OKI wordt ik nu afgescheept door de OKI service desk vanwege slechts 3 maanden garantie op verbruiksmaterialen. Deze printer gaat dus na amper 14 maanden gebruik naar het grofvuil!

Heb jij ook een Oki MC562dnw?

Heb je je geregistreerd voor de uitgebreide productgarantie op de site van OKI, voor een garantieperiode van 3 jaar? Dit probleem ben ik namelijk ook een keer tegen gekomen en het is opgelost door OKI. Heb je alle toners en facturen bewaard? Dan zou ik hiervoor bellen met OKI. Dit hoort namelijk niet.

Wel is het zo dat de eerste toners die bij de printer zaten (lang niet) de volle capaciteit hebben, dat is bij elke printer fabrikant zo. Daarnaast is de test waarmee ze de capaciteit van een toner berekenen vrij voordelig voor de fabrikant, maar opnieuw is dat bij elke printer fabrikant zo.

De test is ruwweg als volgt, 5% dekking en 500 pagina's per keer afdrukken, zonder pauze. Dat is het meest efficiŽnt. Ik houd zelf altijd aan dat je ongeveer 70-80% van het beloofde aantal afdrukken kan halen.

Daarnaast kan je ook een hoop spelen met de instellingen in de driver m.b.t. zuinig afdrukken. Dat zal OKI zelf ook hebben gedaan. Maar, welke fabrikant niet. :9

[Reactie gewijzigd door Red-Front op 14 juni 2016 10:02]

Ik heb zeker geregistreerd bij OKI. Dat meegeleverde toners niet vol zijn is bekend. Wij printen bovendien zeer weinig in kleur en al helemaal geen foto's. Toch lijkt de toner bij deze OKI te verdampen ten opzichte van de Brother en HP printers die wij hebben.

Ik heb intussen ook meerdere service aanvragen moeten doen vanwege problemen en foutmeldingen. De printer is 1 keer onsite gerepareerd, later opnieuw defect en afgehaald voor reparatie (moederbord vervangen), vervolgens weer foutmeldingen die op afstand opgelost zijn door instellingen aan te passen. Regelmatig geeft het apparaat een foutmelding die weer tijdelijk op te lossen is door stroomkabel en netwerk kabel enkele minuten te verwijderen.
Fuser unit was zeer kort na aankoop al defect. Nu is de drum unit defect na amper 20.000 pagina's (zou 50.000 pagina's mee moeten gaan). Maar helaas wordt je bij OKI afgescheept: er zit maar 3 maanden garantie op de verbruiksmaterialen.