Specificaties 7" (1024x600), Win 10 Home, WiFi - Bekijk alle specificaties

TrekStor SurfTab Wintron 7.0 Zwart Review

ard1998 15 december 2015, laatste update op 25 december 2015, 9.781 views

TrekStor SurfTab Wintron 7.0 Zwart

goede prijs / kwaliteit verhouding, alle windows functionaliteiten zijn beschikbaar.

Pluspunten

• prijs / kwaliteit
  • licht gewicht

Minpunten

• scherm
  • batterij
  • 16 gb opslag

--- introductie ---
de TrekStor SurfTab Wintron 7.0 is een budget windows 10 tablet gemaakt voor lichte taken.

Ik heb deze tablet met mijn zusje gekocht, ze wou iets goedkoops waar ze lichte spelletjes en minecraft op kan spelen

--- Aansluitingen ---
De tablet bavat één micro usb ingang. Er word een mucro-usb baar usb kabel meegeleverd waardoor hierop een usb-Hub / usb appratuur op aangesloten kunnen worden

de wifi en bluetoothverbingingen werken goed, waardoor gegevens goed waardoor de tablet goed met internet verbonden kan worden. en de bestanden kunnen snel uitgewisseld worden

--- Opslag ---
De tablet heeft 16 GB interne opslag, waarvan 14,2 gb bruikbaar is, en na het instellen van de tablet is er nog ong 3 gb over. Het opslaggeheugen kan uitgebreid worden door een microsd kaart van max 128GB.

--- Scherm ---
Het touchscreen heeft een resolutie van 1024x600 pixels. en is voor alle lichte taken goed bruikbaar

--- camera ---
de camera maakt lage kwaliteit foto's

---accu---
de accuduur is bij hoge activiteit (lichte games)1 tot 1,5 uur en bij lichtere activiteiten 1,5 tot 2 uur

--- prestaties ---
de tablet is snel genoeg om lichte programma's (zoals browsers, tekstbewerking) vloeiend te draaien. ook de meeste webgames draaien vloeiend. bij lichte games komt de tablet net iets te kort.

---gebruik met randappratuur---
met behulp van de meegeleverde micro-usb naar usb aansluiting kan er een usb hub aan de tablet aangesloten worden. de tablet kan goed overweg met invoer van meerdere apparaten tegelijk (in het testgeval muis + toetsenbord + usb)

--- Eindoordeel ---
De tablet heeft een goede prijs / kwaliteit verhouding. en het bied veel functies, en de snelheid is goed genoeg goor de lichte taken, voor een iets vloeiendere ervaring raad ik aan het budget te verdubbelen

Als er iemand tips heeft over hoe mijn review beter kan, dan lees ik het graag hieronder

Heb jij ook een TrekStor SurfTab Wintron 7.0 Zwart?

Kan je op deze windows 10 tablet ook bluestacks zetten? (Die android player) nou kun je ook meteen zeggen dan koop een android, maar ben benieuwd of dit dingetje dat ook kan. Zou mooi zijn, dan overweeg ik m nog om m te halen
Aangezien dat het een volledige versie van win10 is neem ik aan dat het compactibel is (bijna zeker).

Als mijn zusje er wat minder troep op zou hebben staan zou ik het graag voor je willen uitproberen, maar de opslag is vol.

[Reactie gewijzigd door ard1998 op 12 januari 2016 16:32]

Ik denk dat het dan logischer is om remix os op een usbtje(of op een snelle microSD kaart) te gooien en te dual booten. Dan heb je in ieder geval niet te maken met virtualisatie wat de boel natuurlijk vrij sloom maakt.
Dat is niet de oplossing voor het opslagprobleem. En virtualisatie heeft vrij weinig te maken met opslag. Wat het enige probleem was. Aangezien de rest van mijn familie niet technisch aangelegd is vond ik het voor hun niet handig om te dualbooten.
Omdat bij bluestacks staat dat je 2GB ram moet hebben.. Nou weet ik niet hoeveel ram er hier in zit maar goed, spelletjes zou die moeten trekken lijkt me?
Er zit 1 GB ram op, dus ik denk dat het wel functioneel is maar niet dat het vloeiend zal werken.
Aha! Ik zal er eens dieper ingaan op het internet, dan word het of deze of een 10.1
Alvast nog een klein vraagje! Is deze tablet ook stylus compatible? Dus zo'n pennetje net als bij de samsung note zegmaar
Dat zou ik niet weten, ik heb er helaas zelf geen thuis.
Ja. hij werkt met veel touch pennen.

ik heb het in het altikel gezet. bedankt voor de tip.
Ik heb er een probleempje mee..
De schermtaal is engels, ik heb de instellingen om dit te veranderen wel gevonden, maar moet het taalpakket downloaden en dat doet hij dus niet.. Blijft op 0 staan..
zelf heb ik het talenpakket geinstalleerd via het configuatiecentrum info op https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2607607. de tutorial is geschreven voor 8(.1) maar werkt ook op windows 10
Heb dit tablet inmiddels zelf ook enige tijd. Jammere is dat Microsoft nog niet de optie heeft uitgerold om de geheugenkaart samen te laten smelten met je interne opslag geheugen. Het apparaat is eigenlijk voor de prijs erg leuk met een plusje erbij. De 16GB is aan de krappe kant. Doe je Windows 10 vers installeren via bijvoorbeeld USB stick dan heb je al snel zo 7GB en met Windows updates richting de 12GB in gebruik. Echt veel installeren erbij zal dus niet gaan (Office pakket lukt nog wel met paar bestanden).

CPU is snel genoeg en het werkgeheugen kan meer maar ik mis het ook niet. De resolutie van 1024 x 600. Beetje jammer maar is prima mee te werken (wel even wennen soms met de menu's). Mede door de lage resolutie heeft de pc kracht over.

Gebruik zelf een OTG kabel met 4 aansluitingen om diverse apparatuur aan te sluiten (vooral GPS en muis). Hiermee kun je het apparaat ook opladen wat soms bij wat langer gebruik wel handig kan zijn.

Het geluid vind ik persoonlijk vrij slecht. Maar dat hoort ook een beetje bij het apparaat het is een heel goedkoop apparaat en er zijn veel positieve onderdelen.

Ik doe trouwens op een batterijlading in Windows 10 tegen de 3 uur actief mee.
Hallo,

Ik heb een probleem met de tablet, ik heb hem opnieuw geïnstalleerd met Windows 10 alles werkt alleen het touch gedeelte werkt niet helemaal goed en kan de tablet ook niet kalibreren want als ik link klik reageert die rechts kan ik op een of andere manier toch anders kunnen kalibreren?

Mvg. Ryan Hooymaijers
Dit probleem is bekend. Heb meermaals de makers hierover geinformeerd.
OPlossing heb ik maar op een testsite neergezet.