Specificaties 2,8" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N95 8GB Zwart Review

rcdejongste 11 juni 2009, laatste update op 12 juni 2009, 689 views

Nokia N95 8GB Zwart

Pluspunten

• goede imagecapture

Minpunten

• logge vorm

L.S.

Ik beschik nu al een jaar over mijn 8 Gigabyte Nokia N95 en ik moet eerlijk toegeven dat ik zeer over deze telefoon te spreken ben. Ten eerste beschikt de N95 over een goede fotocamera en maakt hij zeer degelijke video's dankzij een Carl Zeiss lens van 5.0 Megapixel. Ten tweede is het mogelijk om het 8 Gigabyte geheugen vol te stoppen met allerlei "entertaining" apps. en andere media bestanden. Dit kunnen (naar MP4 geconverteerde) filmpjes, muziek albums of spellen zijn. Verder ben ik mede dankzij Youtube te weten gekomen dat mijn N95 ook als Wii remote kan functioneren. Erg interessant allemaal. Uiteraard beschik ik over veel van de bekende applicaties zoals: Youtube, Opera Mini Browser, DivX Player, Google Maps & eBuddy.

De Nokia N95 beschikt over een eigen game platform genaamd N-Gage. Hier kan je je voor aanmelden om vervolgens met andere N95 gebruikers online te gamen. Er zijn verschillende spellen waar je uit kan kiezen en d.m.v veel te winnen kan je credits innen en hoger in de "rankings" klimmen. Ik reis veel en zit daarom ook vaak tegen andere mensen te racen of te snaken.Omdat N-Gage door veel N95 users gebruikt wordt zijn niet alle spellen gratis en dien je voor sommige geavanceeerdere spellen te betalen. Over het algemeen zijn deze wel van goede kwaliteit en bieden ze genoeg afleiding gedurende lange reistijden.

Om nog verder in te gaan op de specificaties van de image capturing functies van de N95 is het leuk om te weten dat er van alles mogelijk is met de foto's en filmpjes die je neemt. Rechtstreeks uploaden naar Youtube, Hyves en Facebook is allemaal mogelijk. Foto's kunnen direct verzonden worden via de mail en de mobiele (Blackberry, iPhone, N95) gebruiker kan deze meteen ontvangen en bekijken. Hiermee wordt ook de compatibiliteit met andere Multimedia telefoons bewezen waar het bij anderen aan ontbreekt.

Dit alles maakt voor mij de N95 een waar “multimedia station” waar nog veel en veel meer bij komt kijken.

Mvgr. Robert

Heb jij ook een Nokia N95 8GB Zwart?

duidelijke review! Het is echt een multimedia monster volgens mij. :)

je zegt bij de negative eigenschappen dat hij nogal een logge vorm heeft. misschien kun je in je review iets meer beschrijven wat er zo log is aan de vorm.

Hoe is het met de houdbaarheid van de telefoon, heb je na een jaar gebruik al veel krassen of andere beschadegingen?
Vet om te lezen dat je er ook op kan gamen. Wist dit helemaal nooit. Die nokia n95 lijkt inderdaad echt een multimedia beest! Vind het persoonlijk een te grote telefoon, dat is de rede dat ik voor samsung ga ipv Nokia O+

Al met al een handige review die een goed beeld over de nokia N95 geeft