Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 6s 64GB Grijs Review

thieskee 15 december 2015, laatste update op 15 december 2015, 311 views

Apple iPhone 6s 64GB Grijs

Een superfijne telefoon om te hebben. Werkt lekker snel en is de ideale grote voor in je broekzak.

Pluspunten

• Strak aluminium design
  • Vingerafdrukscanner
  • Snelle telefoon

Minpunten

• Camera steekt uit

Veel verschillende telefoons gehad waarvan Android tot de kleinere systemen op de markt. Ik moet toch wel zeggen dat ik IOS het makkelijkst vind om te hanteren. Ik ben er nu zo vertrouwd mee dat het allemaal vrij vlot gaat.

Ik heb de telefoon als opvolger aangeschaft van de iPhone 6 Silver 64GB. Dit omdat ik niet zo te spreken was over de iPhone 6. Na twee keer een los zittend beeldscherm en een slecht werkende vingerafdruk scanner toch maar overgestapt. Het was toen weliswaar een nieuw model met de nodige kinderziektes, maar ik ben zo blij dat ik het deze nu heb.

De 6S

Maar goed we hebben het nu over de iPhone 6S. Qua vooruitgang in snelheid is het in mijn ogen niet waard om te upgraden. Design is ook hetzelfde en er zijn weinig tot geen nieuwe features.

Force touch is een leuk idee, maar om eerlijk te zijn gebruik ik het nooit. Zal vast wel handig zijn als het iets uitgebreider in gebruik was, maar dat is nog te beperkt.

Camera is er daarentegen wel opmerkelijk beter op geworden en dan met name de belichting. Deze viel in de vorige iPhone soms wat tegen. Dit zal komen door de upgrade in de camera. Wat ik wel hoop is dat ze de camera niet teveel uit laten steken in de volgende iPhone, want dat is toch een plek die zonder hoesje wat gevoelig is.

Kortom heb je een iPhone 6 en je hebt geen loszittend beeldscherm, slecht werkende vingerafdruk scanner of behoefte aan meer GB dan zou ik lekker je twee jarig abonnement afwachten en dan voor de 7 gaan. Heb je een oudere iPhone en je verlangt iets nieuws en snellers dan is het de overstap zeker waard. Ik hoop wel dat ze de consument niet drijven tot nog grotere schermen, want dan zal ik XL broeken moeten gaan kopen.

Heb jij ook een Apple iPhone 6s 64GB Grijs?

Waarom uitstekende camera bij minpunten?
Lijkt mij eerder een pluspunt? Kan je wat foto's plaatsen die je met de iPhone heb geschoten plaatsen?
Ik vermoed dat hij bedoeld dat de camera uit steekt aan de achterzijde van de telefoon en dus kwetsbaarder is. De camerakwaliteit is inderdaad wel uitstekend te noemen.
Mijn excuses de autocorrectie was iets te fanatiek. Ik zal eens kijken of ik nog vergelijkingsmateriaal kan vinden tussen de iPhone 6 en iPhone 6S. In mijn beleving is de 6S vooral er in een donkere omgeving erop vooruitgegaan.