Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CM068H Review

thieskee 15 december 2015, 191 views

Asus N550JV-CM068H

Een hele goede ervaring met deze laptop. Echter wel een paar mankementen gehad, maar die zijn helemaal top opgelost!

Pluspunten

• Mooi design
  • Snelle laptop
  • Stille laptop
  • Wordt niet snel warm
  • Touchscreen
  • Goede after sales ASUS!

Minpunten

• Audio jacket werkt niet goed
  • Geen SSD schijf
  • Touchscreen vertoont problemen
  • Afwerking op sommige punten slecht

Ik bezit de laptop nu bijna alweer 2 jaar. Ik moet zeggen dat het een goede laptop is die zijn geld waar maakt. Echter is het niet altijd even vlot verlopen. Ik had de computer van te voren bij een internetwinkels besteld.

Kapot scherm

Toen ik de laptop uit de doos had gehaald en meteen gebruiksklaar had gemaakt kwam ik erachter dat het touchscreen het niet deed. Na verschillende pogingen dit via software updates op te lossen is het helaas niet gelukt om hem aan de praat te krijgen. Terug gebracht naar winkel en een nieuwe gekregen. +1 voor de goede service van 4Lauch!

Vlekken op beeldscherm en kapot toetsenbord

Helaas was het met touchscreen probleem nog niet afgelopen. Een paar maanden later begon het toetsenbord kuren te vertonen en waren er vlekken zichtbaar op het scherm. Ik ben vrij zuinig met mijn laptop en leg hem zelfs op een plek neer waar weinig stof komt. Ondanks dat was er schijnbaar een kortsluiting ontstaan onder het toetsenbord. De bedrading van het moederbord naar het toetsenbord loopt over de accu wat resulteerde in een doorgebrande voedingskabel. Wederom contact genomen dit keer met Asus zelf. Ook een top service geleverd door het beeldscherm en toetsenbord te vervangen.

Afgebroken klep onder beeldscherm

Het laatste wat mij een tijdje geleden is overkomen was het klepje achter het beeldscherm dat een stuk los ging hangen. Dit was wel mijn eigen schuld want ik butste ergens tegenaan. Dit weer opgelost met dubbelzijdige hitte bestendige tape.

Ik heb nu onlangs een Macbook air aangeschaft om mijn school activiteiten op te doen. Het zwaardere werk zal ik nog altijd op de Asus doen. Daarnaast overweeg ik om de HDD te vervangen door een SSD en de ram te upgraden naar 16GB. Dit houdt de laptop een beetje up to date en zorgt dat die nog jaren meekan.

Ik vind het een hele fijne laptop die het software matig altijd heel goed heeft gedaan. Ondanks de mankementen is het toch goed opgelost door de web winkel zowel de fabrikant. Ik zeg altijd een goede aankoop eindigt niet bij het betalen ervan. Pluspunten voor de after sales dus!

Heb jij ook een Asus N550JV-CM068H?