Minix Neo X8-H 16GB Review

entony10 15 december 2015, 845 views

Minix Neo X8-H 16GB

De MiniX is een prima mediaspeler en is vooral geschikt voor het gebruik van XBMC. Het apparaat is snel, betrouwbaar en heeft goede specificaties.

Pluspunten

• Snel
  • Goede Productondersteuning
  • Betrouwbaar
  • Play Store

Minpunten

• Lelijke antenne
  • Flymouse werkt niet altijd goed

Ik heb de MiniX Neo X8-H een aantal maanden geleden gekocht om mijn vier jaar oude BoxeeBox te vervangen. Na lang wikken en wegen tussen een Raspberry Pi, NUC en een out-of-the-box mediaspeler heb ik uiteindelijk gekozen voor de MiniX en dat is zeker niet tegen gevallen. De MiniX is, mede door zijn specificaties, zeer snel en je kunt meteen aan de slag. Je hebt ook de mogelijkheid om je aan te melden op de Android Play Store, zodat je je MiniX uit kan breiden met allerlei apps. Dit is een leuke toevoeging, maar is door mij (nog) niet gebruikt.

De reden dat ik uiteindelijk gekozen heb voor de MiniX is de productondersteuning, snelheid, het feit dat ik direct aan de slag kon en dat de MiniX DTS en DOLBY DIGITAL output ondersteunt. De meeste andere mediaspelers hadden deze laatste optie niet, terwijl je tijdens het kijken van een film toch wil kunnen genieten van goed geluid.

Ondanks de naar mijn mening toch wat hoge prijs zou ik de MiniX zeker aanraden bij mede Tweakers. Het apparaat is betrouwbaar en snel en dat zijn toch wel belangrijke eigenschappen.

Heb jij ook een Minix Neo X8-H 16GB?

Sorry, hij valt mij behoorlijk tegen.
Kodi heeft problemen met afspelen van mkv bestanden. Upgraden naar de nieuwste versie gaat niet, omdat er na Android 4.4.1 geen update naar een hogere Android versie meer is geweest en de nieuwste Kodi minstens Android 5 vraagt.
Uitwijken naar andere spelers, zoals VLC gaat niet omdat afspelen dan erg schokkerig is. Of er zijn problemen met de ondertiteling.
Audio is standaard 2.0. 5,1 wordt dus niet ondersteund.
Ik heb spijt van de aankoop.