iRobot Roomba 880 Review

_PM 14 december 2015, 1.851 views

iRobot Roomba 880

Zeer tevreden gebruiker, wat zuigt dat ding.....

Pluspunten

• Geschikt voor hoog(er) polig tapijt
  • Maakt zeer goed schoon
  • Zuig-schema in te stellen

Minpunten

• Lijkt random de woonkamer door te gaan

Hier sinds enkele dagen ook een Roomba in bezit, de 880.

De reden dat ik voor een Roomba ben gegaan zit hem in het feit dat onze woonkamer voorzien is van middel-hoogpolig tapijt (2,5cm 'draadjes') en dit in combinatie met een kortharige hond en langharige vrouw. De LG's kunnen volgens de handleiding tot 1,5 cm, neato botvac 2 cm of met combo brush 2,7 cm. Ik kon niets vinden over de Roomba, behalve dat hij in een aantal reviews geen problemen heeft met hoog-poliger tapijt. Dit was voor mij de belangrijkste reden om voor de Roomba te gaan. Daarnaast zocht ik een stofuiger die ik kan voorprogrammeren met een schema voor de hele week en weinig onderhoud vraagt en liefst zo stil mogelijk is.

De stofzuiger uitgepakt, een nachtje laten laden en vervolgens aan de gang geslingerd.... wat kan dat ding zuigen zeg... De eerste keren blijft hij haren en stof vinden.... Het opvang bakje (terwijl reviews zeggen dat deze een grote opvangbak heeft) was elk ritje vol (de eerste keer heeft hij zijn rondje niet eens af kunnen maken). Inmiddels gaat dit beter en kan hij meer dan één keer rijden voordat het bakje vol is.
Hij rijdt redelijk random door de woonkamer maar komt wel overal, heerlijk thuiskomen met zo'n vers gezogen tapijtje :)
Hij is vrij eenvoudig schoon te maken, de rollen gaan er ook eenvoudig uit (al wel nodig geweest door veel lange haren). Feedback is heel duidelijk: hij heeft klem gezet onder dressoir op los liggende kabels en zijn bakje vol gehad, dat verteld hij duidelijk (in het nederlands).
De bediening is heel duidelijk met alle losse knopjes, duidelijk display e.d.
Hij remt netjes af als hij een object tegen komt en stoot er zachtjes tegenaan en draait vervolgens verder

Een tevreden gebruiker! Daar kunnen we met een gewone stofzuiger (Miele van wat jaren geleden) niet tegenop

Heb jij ook een iRobot Roomba 880?

Ik ben een leek op het gebied van vol automatische stofzuigers, maar is het "random door de kamer heen gaan" niet gewoon sowieso wat dit soort apparaten doen?

Prima review overigens, staat in wat je moet weten.
Thnx. De Neato's schijnen duidelijke patronen af te leggen, heen, draaien en weer terug, net langs de weg waar hij over kwam. Op deze manier is hij sneller klaar met het stofzuigen van de kamer (volgens reviews), echter komt de roomba vanzelf vaker over dezelfde plek waardoor hij de vloer beter schoon maakt.
Zo'n stofzuiger stimuleert wel om de vloer lekker leeg te houden (niets te laten slingeren qua kabeltjes bijvoorbeeld :)