Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Spirit 4G Zwart Review

Marijn Fierloos 14 december 2015, laatste update op 15 december 2015, 334 views

LG Spirit 4G Zwart

Prima telefoon! Zeker de prijs! De QuickCircle-case is erg handig, en word veel gebruikt. De Knock-vergrendeling is handig, maar werkt soms niet goed. Dit nogal wat frustratie. Het interne geheugen is ietwat weinig (8 GB, waarvan 4 beschikbaar) Wel uit te breiden met een micro-SD! Ik mis de automatische helderheid.

Pluspunten

• Prijs!
  • Camera, Camera-app
  • Quickcircle-case
  • Een goede, felle flitser!

Minpunten

• Knock-vergrendeling is handig, maar kan beter.
  • Geheugen wat aan de weinige kant (8 GB, waarvan 4 beschikbaar.
  • Geen automatische helderheid

Ik gebruik de LG Spirit nu ongeveer een week. Ik heb er ook gelijk een quick-circle case bijbesteld (http://www.lg.com/nl/mobi...t-Quick-Circle-Case-cover).

Ik ben zeer tevreden over deze telefoon. Zeker als je kijkt naar de prijs(+/- 140,-).

De camera kwaliteit is prima! De app start lekker snel op! Ook een goede felle flitser!

Het scherm is zeer licht gebogen. Ik merk hier in de praktijk tot nu toe niets van, maar kwaad kan het ook niet. dus ik vind het prima! :D
De inkijkhoek is prima. Ook over de helderheid is prima, net als de kleuren.
Wel mis ik de automatische helderheidsfunctie. Zoiets simpels vind ik eigenlijk een must in een telefoon.

Android 5.0.1 werkt vloeiend, er zitten enkele extra's op van LG, maar ik vind ze persoonlijk niet storend, en zelfs over het algemeen wel handig.

De Qualcomm Snapdragon 410 in deze telefoon is snel genoeg voor de gemiddelde gebruiker, maar zal voor de iets zwaardere gebruiker snel tekort komen(die zal waarschijnlijk niet in deze prijs-range kijken)

De bouw is robuust te noemen. Hij is sterk genoeg. Ik ga er niet aan lopen buigen ofzo, want hij moet nog even mee! ;)

De accuduur is voldoende-goed. Niet extreem, maar ik zit van 's ochtens 7:45 tot 15:45 op school, en gebruik hem redelijk, en hij is aan het einde van de avond nog op een procentje of 10 a 20. Dus hij kan prima een dag mee!

De Quick-Circle- case is een zeer handige toevoeging. Volgens mij is er geen enkele andere fabrikant die zoiets levert, dus je kunt het wel een unique-selling point noemen!
Je kunt er allerlei-soorten apps voor downloaden, waardoor je onder andere een rekenmachine, zaklamp, uitgebreidere muziekspeler, en dat soort dingen erbij krijgt. zeker het geld waard als je toch een hoesje wilt!

De doubletap-vergrendeling (2 keer tikken= aan/uit) -vind ik persoonlijk- kan wat verbeterd worden. Ik moet regelmatig meerdere keren tikken. Dat is vrij irritant, aangezien de aan-knop op de achterkant licht, en mijn telefoon vaak op een platte ondergrond licht.

Het enige serieuze nadeel is dat het interne geheugen (8 Gigabyte, waarvan 4 beschikbaar) echt wat te weinig is voor mij persoonlijk. 3 spelletjes, een paar extra applicaties, eventueel een custom launcher en hij zit al aardig vol. Gelukkig is er ruimte voor een micro-SD kaartje. dus eigenlijk heb ik niets te klagen.

Ik weet dat het een uitzondering is voor telefoons van dit budget, maar toch had ik graag wat meer mod support gezien. Want ik had graag over de tijd een custom- rom erop geflasht. Wat nu helaas niet kan, omdat er simpelweg niemand is die er eentje heeft gemaakt. Ik zal dit niet als negatief punt zetten, omdat het voor de meeste mensen niet echt een belangrijk punt is.

Ik zal mijn review updaten, wanneer ik nog iets tegen kom. als je vragen over de telefoon heb, stel ze gerust!

Heb jij ook een LG Spirit 4G Zwart?