Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 6s 64GB Grijs Review

Devilmen 14 december 2015, laatste update op 14 december 2015, 295 views

Apple iPhone 6s 64GB Grijs

Makkelijk te gebruiken toestel welke soepel werkt. Komende van Android en BlackBerry is dit net als iedere wissel even wennen.

Pluspunten

• Soepele interface
  • Simpel in gebruik
  • Stevige looks & feel

Minpunten

• Kan geen foto's of bestanden verzenden of ontvangen via Bluetooth
  • Wanneer via kabel aangesloten op Windows PC wordt de telefoon geen externe hardeschijf wat kopieren makkelijk maakt
  • Prijs aan de stevige kant

Mijn ervaringen: Samsung S3 met Aindroid (2013+2-14) en BlackBerry Passport met BB10 (2015)
Na twee dagen gebruikt te hebben bevalt de telefoon goed.
Alles werkt lekker soepel en overzichtelijk.
De vingerafdrukscanner werkt vlot wat zorgt voor snel toegang hebben tot de telefoon.
Het twee keer indrukken van de "Home" knop geeft alle actieve programma's weer, waar snel en makkelijk tussen geschakeld kan worden. Of afgesloten kan worden.

Het activeren en gebruik nemen van de telefoon gaat zonder iTunes. Na twee uurtjes proberen en ervaren toch iTunes op mijn Windows laptop gezet om bestanden over te zetten van een SD kaart welke ik gebruikte in mijn vorige telefoon.
Met iTunes ontdekte ik wel dat ik mijn Outlook contacten kon synchroniseren, maar tot nu toe heb ik nog niet echt gevonden hoe ik mijn bestanden op de telefoon krijg.
Ik moet ook aangeven dat ik ook maar circa 30 minuten met iTunes heb kunnen proberen voor ik moest stoppen.

De twee nadelen ten opzichte van Android en BlackBerry zijn:
1) Foto's en andere bestanden kunnen niet via bluetooth ontvangen of verzonden worden;
2) Wanneer ik de telefoon aansluit via de kabel reageert deze niet als externe hardeschijf;

Momenteel ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik de twee genoemde problemen kan oplossen en dus wel bestanden kan verzenden of ontvangen via bluetooth of de telefoon kan aansluiten en laten werken als zijnde externe hardeschijf.

Heb jij ook een Apple iPhone 6s 64GB Grijs?

Meer advertenties

Normaal gesproken komt er als je de tel met de kabel op de pc aansluit een melding op je telefoon met de vraag of je de computer vertrouwd. Dan zie je ook gelijk je tel als externe harde schijf verschijnen in explorer op de pc.
Verzenden via Bluetooth kan zeker wel alleen dit is alleen voor iOS apparaten via Airdrop.
Wat je kan doen is de foto's in de cloud en dan via iCloud.com alles fixen, mailen en downloaden.
Welke bestanden wil je in iTunes toevoegen aan je telefoon?
Het is allemaal vrij makkelijk te doen, als je weet hoe natuurlijk maar dat is altijd :).
Het blijft gewoon zielig en vervelend dat apple iets simpels als een bestand versturen via bluetooth, of een telefoon aansluiten op een pc zodat je de bestanden kan inzien, moeilijk(er) maakt.

Ik had laatst nog een probleem hiermee. Wilde een raw foto van DNA op een gel delen, maar deze was te groot voor een e-mail. Het moest van mijn nexus 6p naar een iphone. Whatsapp was geen optie omdat dit de kwaliteit doer verminderen.
Bluetooth? Kan niet.
NFC? Kan niet.
Zenden via wlan? Kan niet.
Uiteindelijk een gedeelde dropboxmap aangemaakt, en via die map het bestand gedeeld. Ongelooflijk hoe moeilijk apple je het maakt, ongelooflijk hoe beperkt zo'n 960 euro kostend (6s+64gb) apparaat is. Mijn 6p is gewoon op zo veel vlakken beter en completer, en koste me 400(!!!!!!) euro minder.