Specificaties 40" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 40PUK6400 Zwart Review

Ls45Newbie 14 december 2015, 4.052 views

Philips 40PUK6400 Zwart

Tv nu 1 maand in bezit! Doet op Netflix wel degelijk 4K en ook via YouTube. Druk tijdens spelen op i en Kees resolutie af

Pluspunten

• Beeld
  • Android/ kodi mediacenter
  • Prijs/kwalteit

Minpunten

• Geluid

Tv nu 1 maand in bezit! Doet op Netflix wel degelijk 4K en ook via YouTube. Druk tijdens spelen op i en jeziet met welke resolutie een programma wordt afgespeeld. Casten via smartphones werkt goed maar dan is het resolutie van smartphone, logisch toch? De andere reviews kloppen dus gewoon niet. Beeldkwaliteit is uitmuntend! Geluid uiteraard niet, maar dat is nooit bij een leervak. Android is perfect en ook Kodi beschikbaar om te gebruiken als mediacenter. Ziet alle computers, nas, en smartphones in het netwerk. Deze tv is goed geprijsd en een aanrader!

Heb jij ook een Philips 40PUK6400 Zwart?

Welke films via netflix zijn in Ultra HD? Gevonden.

Dan had ik nog een vraag hoe breidt ik het geheugen van deze tv uit. Want ik kan er nergens wat van lezen.

[Reactie gewijzigd door Mouse_NL op 6 februari 2016 13:53]

Werkgeheugen uitbreiden op de tv of Flash geheugen, helaas
En dat is de vraag hoe doe je dat? Want met gewoon een USB stick erin steken lukt het mij niet.
Hoe heb je Kodi op die TV geïnstalleerd gekregen?
:?
Menu>Philips apps> kodi staat erbij
Kan ook bij playstore zijn geweest. Kijk even dan vind je het vanzelf! :)
Laat maar weten of het is gelukt.

[Reactie gewijzigd door Ls45 op 14 december 2015 14:52]

Beste Ls45,
Bedankt voor je review.

Ik zoek een andere tv voor op de slaapkamer, dit leek mij een ideale kandidaat aangezien ik direct een ingebouwde mediaspeler in de vorm van kodi heb. Twee vliegen in één klap dus. Nu lees ik veel negatieve reacties over kodi op de philips televisies, dit zou komen door onvoldoende processor kracht, werkgeheugen etc. Nu lees ik met plezier jouw positieve review, mede door de optie tot gebruik van kodi. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met kodi na een week gebruik! Ik gebruik kodi overigens alleen om media uit mijn thuisnetwerk (nas en/of pc) te streamen, geen add-ons als genesis etc voor mij.

Ik ben benieuwd!
Bij mij gaat het als een speer! Leest snel fotos en filmpje van zowel laptop als desktop. Wanneer je een Android telefoon hebt is de samenwerking met apps als Kodi, deezer, nos app etc zeer snel!
De tv is in mijn ervaring juist zeer snel!
De rekenkracht van de processor is in ieder geval bij mij ruim voldoende.

Mvg
Bedankt voor je snelle reactie ;). Klinkt goed, gaat mij zeker helpen in mijn keuze, bedankt!
Heb je al 4k demo materiaal proberen af te spelen? Werkt die bijvoorbeeld via Plex/Kodi zonder te happeren. Ervaring met HEVC?
4k via YouTube vlekkeloos
Kodi ook prima geen plex gebruikt.
Overigens kodi alleen gebruikt op 1080p
Wijzig
4k via YouTube vlekkeloos
Kodi ook prima geen plex gebruikt.
Overigens kodi alleen gebruikt op 1080p
Ik heb recent deze TV ook aangeschaft en heb de nieuwste firmware erop staan maar ik kan YouTube niet in 4K kijken. Tijdens het afspelen kan ik maximaal voor 720p kiezen.

Wat doe ik fout?

[Reactie gewijzigd door Aday op 7 februari 2016 21:23]

Ik zit met hetzelfde probleem, kan geen hogere kwaliteit dan 720p selecteren. Had jij al een oplossing gevonden?
Ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik kon wel content op YouTube in 4k kijken maar na de update niet meer.
Hey Ls45,

Bedankt voor je review. Sinds die van jou meest recentelijk is wil ik je eigenlijk het volgende vragen:

- Is er een update o.i.d. geweest voor de firmware van deze TV? Ik las ergens in een disclaimer van mediamarkt dat een aantal TVs niet Netflix 4K UHD supporten. Is dat bij deze het geval? Ik heb een Netflix account en zou graag van de Ultra HD content gebruik willen maken.

- Je geeft aan dat 4K YouTube vlekkeloos werkt. Zou je meer toelichting kunnen geven over je gehele 4K ervaring met deze TV en tevens ook hoe gewone 720/1080p content hierop afspeelt?

- Hoe is de audio?

Ik zou graag een reactie van je ontvangen want ik overweeg deze TV vanavond aan te schaffen met de BTW actie bij MediaMarkt :)
Audio kan ik kort over zijn. Led tv audio dus niet best.
Er is idd een update geweest 3 weken geleden. Zorgt dat de randen aan buitenkant scherm scherper zijn.
4k kwaliteit van netflix is werkelijk geweldig. Pas dan wel je abonnement aan naar 4 tv met 4k.
1080P is erg mooi. Scherm is sowieso mooi bij elke resolutie. In tv zit upscaler die tv beelden mooier maakt.

Geef wel wat aandacht aan instellingen voor het mooiste beeld.
Thanks Ls45,

Ik zal zeker in detail naar de instellingen kijken en hoe of wat. Gelukkig werk ik zelf al jaren in de IT dus ik ben niet vreemd met het uitzoeken van dingen :)

Bedankt voor je feedback. Ik hoop uiteindelijk ook een extern audio surround sound erop aan te sluiten maar dat zal pas later zijn. Ik ben ervan overtuigd dat dit momenteel wel één van de betere: Bang-For-Buck producten zijn (dit en de LG 43 Inch Full HD voor 419,-).
Mooie review.

Ik heb de TV net uitgepakt en de laatste firmware geïnstalleerd, net zoals Kodi.
Echter, Kodi blijft volhouden dat deze op 720p draait (System info).
De software is van 5 januari en dit is de laatste versie die ook op de website van Philips staat.

De TV is zeker niet traag, maar de kwaliteit van online content is (nog) niet om over naar huis te schrijven. Hoe detecteer je dat Netflix en Youtube op 4k weergeeft?

Ik kan ook nergens vinden hoe ik de TV op een hogere resolutie binnen Android kan laten werken. Enig idee?

[Reactie gewijzigd door misterbennie op 29 januari 2016 15:30]

Via netflix detecteert de tv zelf
je kan dit controleren door tijdens afspelen netflix op i te drukken
dan staat er rechtsboven in de hoek van je scherm 1080 of 2160
kodi draait bij mij op wat er wordt aangeboden en hangt af van de server
In netflix is dit inderdaad waar en Youtube ook.
Maar in Kodi blijft het op 720P staan.
De i werkt daar helaas niet, maar ik heb e.e.a. via Kodi op mijn HTPC afgespeeld en daarna via Kodi op de TV en die is van een beduidend lagere resolutie
hoe is de input lag en zou je dit tv kunnen gebruiken met PS4?
TV gekocht tijdens de MM BTW actie, maar toch retour gestuurd:
* Netflix niet stabiel 4k (via ethernet kabel). Ene keer werkt het prima, even later een vervelende ruis of hele vreemde lage stemmen die wel synchroon lopen met het beeld, en later een rare flikkering in het beeld. Philips support komt met oplossingen als internet cache leegmaken, fabrieksinstellingen resetten, en netflix instellen op een lagere resolutie (daar heb ik geen 4k tv voor gekocht), of ze verwijzen je naar Netflix zelf.
* daarnaast was ik ook ontevreden over de kijkhoek. Als je voor het scherm zit is het allemaal prachtig, maar als je bv al gaat opstaan zie je al weer een heel ander (slechter) beeld.

De natural motion bug die in de review hier op tweakers beschreven wordt lijkt wel opgelost te zijn.
Juist geen problemen en hartstikke tevreden over deze aankoop.

Kan het storen van Netflix er niet aan liggen dat je internet of je soort abbo bij Netflix niet de boosdoener zijn. Ik heb zelfs 4 K Netflix werkt perfect.