Arctic-Cooling Copper Silent 3 Review

gtissink 11 juni 2009, 390 views

Arctic-Cooling Copper Silent 3

Pluspunten

• Installatie gemak
  • Geluid (ja toch positief)

Minpunten

• fragiel frame van de fan

Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Nadat mijn Coolermaster CPU-cooler het begeven had (houder gebroken) ben ik op zoek gegaan naar een goede, stille cooler. Bij Alternate hadden ze alleen nog maar een AC Copper Silent 3.

De verpakking was compleet en kon de cooler zo plaatsen. Het bijzonder was dat je hem vast moest zetten met een schroef. Dit in tegenstelling tot de ander die je met een schroevedraaien om de pootjes
moet wippen.

In eerste instatie ging er van alles mis omdat haaks op de AC een Noctua nf-r8 zat en de airflow
zwaar werd verstoord. Hierdoor dacht mijn PC dat de Noctua tussen de 300 en 35.000 rpm draaide.
De Noactua weggehaald en toen liep het beter.

De CPU bleef lekker koel en het geluid viel redelijk meer maar toch meer dan verwacht.
Even lopen rommelen met de kabel want die veroorzaakte trillingen in het fan-frame.
Al met al geen slechte Fan maar voor een echt stille PC niet goed.

Heb jij ook een Arctic-Cooling Copper Silent 3?

Misschien iets uitgebreider? Fotos?