PowerColor Radeon 7500LE 64MB Review

JustDutch 5 december 2007, 1.418 views

PowerColor Radeon 7500LE 64MB

Pluspunten

• geen fan
  • DVI
  • TV-out (met voldoende signaal)

Minpunten

• zo af en toe (lees een keer per kwartaal) produceert de kaart artefacts op random momenten
  • officiele driverondersteuning was in het begin minder, maar tegenwoordig gebruik ik gewoon standaard ati spul.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Het is gewoon een budget-kaartje die ik kocht (okt 2002, itt wat ik eerder dacht mei 2003) om 3d-spellen iets beter op beeld te krijgen dan mijn MGA200. Voor wat de beeldkwaliteit merk je wel dat zo'n matrox kaartje toch wel een iets scherper beeld geeft, maar het verschil is in de dagelijkse praktijk eigenlijk niet merkbaar. In combinatie met mijn nieuwe monitor met DVI, is het beeld echt scherp. Wel waren de 3D prestaties eigenlijk al achterhaalt toen ik hem kocht, ik had beter voor iets meer geld een 8500LE aan kunnen schaffen. Maar voor office-werkzaamheden en films voldoet die prima. TV-out gaf voldoende signaal ook over een standaard audiokabel van 10 meter. De passieve koeler wordt wel redelijk warm, maar ik heb niet het idee dat de temperatuur kritiek is. Zo heel af en toe (ongeveer 1 keer per kwartaal) merk ik dat de kaart artefacts produceert. Even rebooten en het is weg.

Updates:
- in gebruik met Acer 1722 hs (DVI)
- juiste aanschafdatum
- vervangen per mei2007~[niet defect] door een 9550 kaartje

Heb jij ook een PowerColor Radeon 7500LE 64MB?

Had je dan niet beter en 9250 van ATI kunnen nemen ?
Of iets in die richting .

Zeer zeker voor games kom je eigenlijk niet weg met wat jij nu heb .
had je die al dan in mei 2003
de 9250 iis nog niet, de 9000 wel.