Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55JS8000L Zilver Review

mistercage 12 december 2015, 2.083 views

Samsung UE55JS8000L Zilver

Prima TV met veel functionaliteit voor een redelijke prijs. Zeker een aanrader !!! Ik ben tevreden.

Pluspunten

• mooi design
  • perfect beeld
  • prima prijs kwaliteit

Minpunten

• ietwat tegenvallende kijkhoek

Inbrandgevoeligheid Score: 5
heb deze tv nu 2 weken en kan niets anders zeggen dan TOP!!
prima geluid voor een platte tv ( film etc gaat toch via Onkyo TX-NR646 AVreceiver)
fantastische beeldkwaliteit, met mooie zwartwaarden.
Vanuit inderdaad al zeer behoorlijke beeldkwaliteit, alhoewel ik persoonlijk de aangeraden filmstand wat te 'gelig' vind. heb dit dan ook weer verder aangepast.

Enige minpunt, is toch de kijkhoek. Zodra je wat meer vanaf de zijkant kijkt, zie je toch een zeer lichte grijzige waas verschijnen. Is zeker niet storend maar valt me wel op.
Kom van plasma af en das toch een ander kaliber.

Voor nog geen 1500 euro (incl Samsung aktie van 300 euro cashback aktie) is dit een prima tv.
Ja, t kan altijd beter, alleen staat dit meestal gelijk aan duurder, oftewel in mijn optiek appels met peren vergelijken.
Ik ben al tijden op zoek geweest naar een vervanger voor mijn oude Pana hd ready plasma (42PV60E) .
Deze Samsung voldoet echt volledig aan mijn verwachting.
Break out box: geen design flaw, gewoon een slimme oplossing om de kluwen met kabels te verplaatsen en ideaal als de tv aan de muur wordt opgehangen , wat ook mijn volgende stap zal zijn.
Tizen: perfect OS, loopt soepel en makkelijke leercurve, ook voor de jonge kids in huis. Nadeel is nog wat weinig main stream apps alhoewel ik er van uitga dat dit zeker de komende tijd wel beter wordt.
Netflix werkt in ieder geval prima!
OS vind ik beter dan wat ik op andere tv's heb zien draaien. Beide ab's (smart en standaard ab) functioneren prima.
HDMI ARC werkt naar behoren op mijn receiver.
Ook is er de mogelijkheid om Bluetooth speakers/headset aan te sluiten. Ook dit werkt prima.
materiaalkeuze van de tv is zeer behoorlijk. Mijn oude Pana was veel meer plastic achtig. Zij Bezels hadden iets smaller gemogen maar is zeker niet storend.
4k content: zoals verwacht, fenomenaal.

Bottom line: Ik ben tevreden!
Eens moet je een keuze maken voor een andere tv. Zodra de keuze gemaakt is komt er altijd wel weer iets nieuws om de hoek kijken dat beter, sneller, mooier etc is..In ieder geval geniet ik met teugen van mijn zeer mooie tv kast!

mijn volgende uitdaging: integratie met Harmony ab..

Heb jij ook een Samsung UE55JS8000L Zilver?

Bedankt voor deze informatie, aan de hand van jou gegevens en de review van Tweakers had ik besloten ook deze te kopen(22 dec) het enige wat ik absoluut niet kan begrijpen is dat er geen 3d brillen worden meegeleverd voor deze prijs.

Anywayz, toch bedankt!
Il heb ze gehaald bij Amazon.de. Was 23 euro kwijt voor 2 brillen. Succes! En gefeliciteerd met je aankoop!
Welke brillen heb je gehaald dan? Voor die prijs vind ik het nog best interessant namelijk. Ik was niet van plan super veel 3D te gaan kijken, maar zou toch graag Avatar nog eens in 3D bekijken.
Samsung SSG-P51002/XC 3D-Active-Shutter-Brillen Starterset (Doppelpack, Batteriebetrieb)
Goede review, ik denk dat ik ook voor deze tv ga. Mag ik vragen waar je de tv gekocht hebt? Het goedkoopst is hij nu voor 1799 euro bij buybestshop...
Radio von burg te Rotterdam
Ik heb inmiddels de Tv gekocht. Erg mooi beeld! Welke instellingen gebruiken jullie? Ik vind Film te geel en dynamisch te fel. Ik ben aan het aanpasen geslagen met natural. Ik ben echter nog niet tevreden, vandaar de vraag. Suggesties zijn welkom........
Gefeliciteerd met je fantastische aankoop.
Beeldinstellingen zijn denk een beetje trial and error.
Ikzelf heb de film wat aangepast, maar je zult t zelf echt even moeten bepalen wat jouw voorkeur geniet.

Succes en nogmaals veel plezier met je tv!
Heb mijn oog ook laten vallen op deze TV.
Waar ik nog geen info over heb kunnen vinden is in hoeverre deze TV werkt met een Ziggo CI+ module.
Je leest in algemene zin dat het toch nog veel voorkomt dat je meldingen krijgt mbt authenticatie en het beeld even op zwart gaat. Heb nu nog een Samsung EU46D8000 uit 2010 en die heeft dit fenomeen 'gelukkig' alleen af en toe bij snel zappen. Dat is nog te doen maar zomaar terwijl je naar een film zit te kijken het beeld een paar tellen op zwart is niet acceptabel.

Kan iemand daarover ervaringen delen icm de UE55JS8000L?
Ik gebruik zelf de tv met een ci+ module.
Ondervind geen problemen. Wel een recente cam module gebruiken.
Dank voor je snelle reactie.
CI+ zou dus moeten werken. Recente CAM module via Ziggo te regelen?
Heb je daar nog een type nr bij?
Dan kan ik dat mogelijk concreter met Ziggo afhandelen. Mijn module is 5 jaar oud.
Heb hem ook recentelijk verkregen van Ziggo bij een abo wijzigigng.
Als Ziggo hem levert zit je altijd goed.
Edit: Net ff gekeken, ik heb hem van Quantis, een ci+ 1.3
Dat is er één met On Demand mogelijkheden toch?
De mijne is een SmarDTV. Kan ik eerst proberen en dan eventueel omruilen.
Yup! Ik gebruik dat smart van Ziggo alleen niet.
Succes met je aankoop van deze mooie tv!!
Hallo,

Ik wil deze tv misschien ook gaan aanschaffen. Een vraag, ondersteund de tv ook 4k content van Netflix icm HVEC?

Bedankt!
Volgens mij wel maar durf dit niet met zekerheid te stellen. Ik kijk zelf nog HD van Netflix ivm het beperkte aanbod van 4K.
Wanneer we Samsung zelf mogen geloven zit t allemaal wel goed: http://www.samsung.com/be...f-een-uhd-tv-echt-uhd-is/
Als jebiets van een testfile hebt welke online staat kan ik t wel checken.