Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 223V5LHSB2 Zwart Review

CopperCAT 12 december 2015, laatste update op 14 december 2015, 281 views

Philips 223V5LHSB2 Zwart

Als je een goedkoop scherm zoekt voor simpel desktop gebruik, dan voldoet deze monitor prima. De bouwkwaliteit van de voet en de beperkte vertical kijkhoek zijn de grootste tekortkomingen.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Kijkhoek
  • Wankele voet

Ik zocht een scherm voor "erbij", om op een raspberry pi en media center aan te sluiten.
Dit is op moment van schrijven zo ongeveer het goedkoopste scherm met zowel VGA en HDMI-ingang die je kan vinden, dus de verwachtingen waren niet hoog gespannen :)

Al bij al valt het goed mee. Uiteraard is alles heel basic en zonder fratsen, en de kleurdiepte is niet vergelijkbaar met een "echt" scherm.

Het belangrijkste minpunt is de verticale kijkhoek. Als je het scherm niet mooi kantelt naar je ogen, krijg je bovenaan nogal wat verkleuring.
Verder is de voet die bijgeleverd wordt heel erg wankel; Als ik op de knopjes druk rechtsonder wiebelt het behoorlijk. Niet onoverkomelijk.

Voor wat ik het scherm gebruik (desktop) voldoet deze Philips ruimschoots.

Heb jij ook een Philips 223V5LHSB2 Zwart?