Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium Review

arjanmeun 9 december 2015, 475 views

Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium

De tablet waarmee Microsoft de markt voor tablets gaat veranderen maar ook die van de mini-notebooks. Een fantastische apparaat met maximale prestaties

Pluspunten

• scherm
  • USB 3.0 poort
  • Windows 10

Minpunten

• te plastic typcover

BAM! Dat was het gevoel bij mij nadat ik een half uurtje in het bezit was van de Microsoft Surface Tab 3! Zwaar gecharmeerd hoor. Na de eerste keer opstarten manoeuvreerde de supersnelle 1,6 Ghz Intel Atom x7-Z8700 Quad Core processor me heerlijk door het installatieproces heen.
En daar zat ik dan, enerzijds zwaar 'Androidfan/Apple-verfoeier/Windows-‘accepteur’. Anderzijds niet zo van dat minispul (ik ben ruim aan de maat, zeker mijn handen) maar met de typcover en de Styluspen erbij en het feit dat het scherm haarfijn ‘voelt’ waar ik nou eigenlijk precies druk voelde de Surface Tab heel vertrouwd.

Wat zijn voor mij de grootste pluspunten:
• De 1920x1280 resolutie, i.c.m. de Edge-lit backlight op het IPS scherm en prachtig beeld
• De USB 3.0 port, gewooon lekker je USB stick in de tablet zonder gedoe
• Windows 10, voorzichtig durf ik sinds Win3.1 hardop te zeggen dat ik tevreden ben!!

Als ik dan iets negatiefs moet zeggen,
• De 128GB had van mij wel wat meer gemogen, zeker als je Dropbox en Onedrive en Google Drive verbindt (zag pas later dat er ook een grotere versie is)
• Ik vind de typcover te plastic voor mijn dikke worstvingers, geen haperingen hoor maar wel een irritant bijgeluid

Concluderend mag ik wel zeggen dat Microsoft zich met deze “Tab-top” bovenaan in het segment plaatst, met grote kans om de nummer 1 positie over te nemen wanneer de app-store dramatisch hard wordt aangevuld. Dat laatste is echt een gemis al kun je daarentegen wel lekker je eigen favoriete Windows proggies installeren

Heb jij ook een Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium?