Samsung Spinpoint M7 HM320JI, 320GB Review

ndeen 10 juni 2009, 653 views

Samsung Spinpoint M7 HM320JI, 320GB

Pluspunten

• compatibiliteit
  • stil
  • prijs

Minpunten

• nog niets te bedenken

Ik heb vorig jaar een PlayStation 3 gekocht, eentje met een harde schijf van 80GB. Dat is al redelijk voor een PS3, maar ik vond 'm toch te klein aangezien ik de PS3 niet alleen gebruik om te gamen, maar ook als jukebox en om video's/film mee te bekijken. Dan raakt een 80GB HDD snel vol.

Op zoek naar een nieuwe HDD heb ik diverse schijven bekeken en uiteindelijk voor deze 320GB schijf van Samsung gekozen, met name ook vanwege de prijs.

Prima schijf, eenvoudig te installeren in de PS3 en volledig compatible met het systeem. Wel eerst een backup maken van de instellingen en gamedate, maar installatie is verschrikkelijk eenvoudig en de schijf draait als een zonnetje.

Overigens, de oude 80GB Toshiba schijf uit de PS3 heb ik nu in een externe behuizing geplaatst en doet het ook prima. Als je deze ook voor de PS3 wilt gebruiken, wel formatteren als een FAT32 schijf!

Heb jij ook een Samsung Spinpoint M7 HM320JI, 320GB?

Reviews door de redactie

Ik heb zelf een PS3 met 20gb en kreeg laatst een melding dat mijn schijf vol zat. Via een omweg hier beland en deze schijf ook besteld (bij DataByte). Afgelopen weekend mijn nieuwe schijf erin gezet en nu weer plek zat!
Leuke insteek voor de revieuw aangezien de meeste mensen de schijf zullen gebruiken in de pc, maar wel een beetje karig zo. Is de ps3 nu bevoorbeeld sneller als eerst? de schijf is namelijk wel een stuk sneller etc.

zal nog geen ster geven, maar atm vind ik het ook niet meer als 1 waard
De PS3 is niet sneller geworden door de nieuwe HDD, maar wel veel meer ruimte. Ik gebruik de PS3 nu als echt mediasysteem, met mijn volledige mp3 bibliotheek erop en veel film die ik van DVD in DIVX omgezet heb.