Specificaties Tower, 10 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Graphite 760T Black Review

Daan1201 9 december 2015, 275 views

Corsair Graphite 760T Black

Dure kast, allereerst kwamen naar slechts dagen, de alluminium randen die op de deuren van de kast zitten al los, na een hoop geknoei met dubbelzeidig tape en een lijmpistool zitten ze weer vast, maar genoeg om nu al te zeggen, koop een andere kast.

Pluspunten

• stevig
  • GROOT
  • airflow
  • 6 bays HDD/SSD, zie ook nadelen
  • stof filters

Minpunten

• top cover blokeert airflow
  • prijs
  • 6 bays HDD/SSD, zie ook voordelen
  • alluminium op deuren laat los

de fans die je bij de kast krijgt, vervang ze maar snel, ze zijn niet bepaald stil, over zeker niet stil gesproken, veel fans! de deur gaat trillen, geweldig!

6 HDD/SSD bays, voordeel voor de mensen die veel schijfen gebruiken maar voor mij een nadeel, hoeveel schijfen gebruikt een gemiddeld mens?

met 6 bays krijg je natuurlijk veel kabels, pluspunten hier er zit een zee van ruimte achter het moederbord om kabels weg te werken je hebt niet snel teveel kabels, er past heel veel achter, ideaal.

de 2,5 inch toolless bays, 4 stuks? hadden we nog niet genoeg aan die andere? 1 ding is zeker, als je een opslag freak bent dan zit je goed.

de kast word goed voorzien van stof filters, de frontpanel stof filter en die van onder de voeding zijn uitneembaar om even goed schoon te maken.

al met al, leuke kast... koop een andere waar je meer waar voor je geld krijgt

Heb jij ook een Corsair Graphite 760T Black?

Sorry hoor, "top cover blokeert airflow" ... Moet je daar nou op zeggen. Die moet er af hé, als je daar fans plaatst. :D ;) Eigenlijk vooral bedoeld voor een waterkoeling radiator, zoals je nu vaak ziet (voorbeeldje).

Niet heel mooi, dat geef ik toe. Zonder topcover. En die waterkoeling radiators komen eigenlijk alleen tot zijn recht naar mijn mening, met zo'n drie-dubbel blok. Anders heb ik het idee dat er een deel gewoon open blijft. En dan heb ik 't nog niet over de kosten van zo'n ding gehad. Niet praktisch wat mij betreft.

Heb 'm zelf ook. En eigenlijk iets te enthousiast gekocht na een informatieve hardware review (..) die ik gelezen had. Vooral het daar vermelde geluidsarme trok me aan. En ik wilde ook wel eens een raampje (ja, wou ik gewoon). Daarnaast was mijn oude simpelweg echt versleten.

Nou ik heb niet het idee dat ie echt zó geluidsarm is. Alhoewel het best een stille kast is, dat wel.

Maar ik kan wel beamen dat ook bij mij, ALS (en dat is eigenlijk maar zelden) de fans van mijn videokaart aanslaan om te koelen van grofweg 1000rpm (geen herrie) naar 1800rpm. De deur inderdaad trilt en een enorme, irritante rotherrie maakt. Er zit wat dat betreft gelukkig nog die handige deurklink op. Dus met een ruk die deur open en het is weg. Maar inderdaad, eigenlijk echt niet de bedoeling. Nogal niet.

Vroegah waren veel drive bays een plus. Moet zeggen dat ik het met je eens ben. Want ondertussen al lang en breed al mijn zooi overgezet naar 2 interne 2TB schijven (raid 1, gespiegeld t.b.v. backup) m.b.v. zo'n dockingstation. En sindsdien liggen er al een hele poos 7 oude schijven in een la werkeloos te liggen.

Die 2,5 toolless bays zouden handig kunnen zijn. Zij het niet dat de gemiddelde moderne mobo's maar 6 s-ata aansluitingen hebben. Dus ook daar... (heb ik dan trouwens geen last van :P, zie verderop)

Kabel management is inderdaad netjes. Al geloof ik standaard in een hoop kasten dezer dagen.

Airflow is wel top! Al wat wil je, met zo'n boel, (bij mij) vooral lege, kast. Heb zelf alleen de drie standaard fans erin zitten. Deze draaien allemaal traag. De voorste 2 (140mm) fans kun je via de kast schakelen. Op de voorzijde bij de usb aansluitingen etc. zit een knop voor lage (standaard bij aanzetten) of hoge stand. - Je kunt ze dan dus niet meer regelen via het mobo.

De CPU koeler heb ik standaard op 1/3 kracht draaien. Doe ik dit niet dan is dat eigenlijk de voornaamste (enigste) herrieschopper. Maar het is dan wel een vrij oud en, naar huidige maatstaven, klein koelertje (80mm?). Een Zalman die bij mijn moederbord, MSI P7N Platinum Zilent editie zat. Maar op 1/3 kracht (1600rpm)(..) is het geheel eigenlijk fluisterstil.
CPU koeler op volle kracht klink overigens niet raar of zo hoor, trouwens.

En met al die ruimte en airflow is het systeem, zowel idle als onder load eigenlijk altijd stabiel qua temperatuur. Mijn CPU (q6600) zit altijd rond de 40-50 graden. Zet ik de cpu koeler vol aan (op normale stand) zo'n 10 graden koeler. En mijn GPU (R9 270) eigenlijk hetzelfde (30-50 graden idle/load).

Die GPU fans kicken pas in bij de 60 graden maar grappig genoeg is het vaak één minuut en dan zakt ie er weer uren, dagen, onder. Zelfs onder load. En ik game bij vlagen best intensief.

Moet zeggen, bij mij ziet de kast er goed uit. En "aluminium wat op de deuren loslaat" daar heb ik geen last van. En eigenlijk zonde dat je er zelf aan hebt staan hannesen (lijmpistool vooral!). Maar toch zou ik eigenlijk zeggen ga toch terug met dat ding naar de winkel. Want dat klinkt niet heel normaal. En je heb 'm, als je de review ongeveer dezelfde tijd geschreven hebt, pas net een half jaar! Dus nog dik garantie op toch. (Misschien kun je losse deuren krijgen? misschien krijg je een restitutie. Nee heb je..)

Nee echt, terug naar de winkel, en als die moeilijk doen dan Corsair aanschrijven. Je hebt niet een mooie, dure top-of-the-line kast gekocht om binnen twee jaar verkrachte deurtjes te hebben toch.

Zou het zelf ook moeten doen bij wijze van spreken. Maar heb de mijne een jaartje langer (mag ook geen probleem zijn). En dan eigenlijk alleen vanwege de herrie die die deur dus maakt bij het aanslaan van de videokaart.

En goed, stiekem begrijp ik ook wel wat je bedoeld met die top cover. Want ook ik was verbaasd over het ontwerp. Had eigenlijk iets beter moeten kijken voor kopen toendertijd.

Van mij +1 voor het lachen en mijn lullige binnenkomst met mijn eerste zin. :+ En +1 voor überhaupt een reviewtje, iets wat ik zelf zelden tot nooit doe. Nou goed, op deze manier dan toch een beetje.

Al met al best wel met je eens. ¤180 euro is inderdaad beetje boel poen voor een kast. Daar mag best wat tegenover staan. En geen stomme herrie van een kastdeur, of "aluminium wat loslaat".

(Je bedoeld gewoon de boven/onder - zijde van de deuren dan? Wat loslaat. De zwarte aluminium strips die loslaten van het raam?) - Volgens net genoemde website (Corsair aanschrijven) heb je twee jaar garantie. En volgens de Nederlandse wet ook. ?

Zo'n deur kunnen ze eventueel ook los opsturen. Misschien hoef je alleen maar met die deur naar de winkel.)

Misschien is trouwens een klein kloddertje lijm van je pistool wel een oplossing tegen het trillen, op een beetje strategische plek, in de onder en boven hoek of zo. Bij wijze van deurstopper. Alternatief zou pritt-buddy of iets misschien kunnen zijn.

Groeten,

[Reactie gewijzigd door dr00p op 29 mei 2016 04:13]