Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

Traguardo 10 juni 2009, laatste update op 10 juni 2009, 522 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Koeling
  • Uiterlijk
  • Afwerking
  • Gemak

Minpunten

• Herrie
  • Veel stofverplaatsing
  • Open bovenkant

Ik heb deze case nu twee jaar in gebruik. Ik vind hem nog steeds uitstekend en het uiterlijk vind ik nog altijd zeer aangenaam. Elke keer als ik hem eens goed bekijk gaat er toch wel een glimlach over mijn gezicht.

Van de installatie weet ik niet alles meer af, alleen dat het zonder problemen ging. Alles was makkelijk te bereiken en door de goede afwerking ook geen problemen gehad. Prima dus.

Temperaturen zijn altijd ook perfect. Omdat deze zo goed zijn heb ik momenteel ook geen monitoringsprogramma draaien. Enige nadeel waar ik het in deze review over wil hebben is de enorme koeling.

Er zitten aan de voorzijde twee 120*120mm coolers. Deze zorgen voor een goede luchtstroom als je je kabels netjes opruimt. Aan de bovenkant een grote cooler en aan de achterkant ook nog een 120*120 cooler. Dit zorgt voor een perfecte luchtstroom door de kast heel alleen heeft het ook een groot nadeel. En dat nadeel is stofverplaatsing. Mijn pc staat in een studentenkamer en daar is het dus vrij stoffig. Het is dus echt stofhappen geblazen voor dat apparaat en dat resulteert in een enorme stofontwikkeling in de kast. Een kast is misschien een goede opbergplaats voor die ellende alleen wordt het vervelender als het de luchtstroom gaat hinderen en ook als het in je koelblokken gaat zitten. Dat verpest de gehele luchtstroom door de kas.

Daarnaast produceren deze coolers op de hoogste stand een storend geluid, op de laagste stand merk je er weinig van. Bovendien dien je er rekening mee te houden dat er een gat in de bovenkant zit, en daar dus dingen doorheen kunnen vallen.. zo ook een glas Sprite. Dat is al helemaal niet gunstig voor het stof dat door de lucht beweegt. Je denkt er niet aan totdat het je een keer overkomt. Dat is dus een groot nadeel van een open kast aan de bovenkant.

Verder super case!!!

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

Ziet er ook prachtig uit. In ieder geval bedankt voor het schrijven van deze review. Ik zat er zelf aan te denken om ook zo'n antec ninehundred te kopen. Ik heb nu gewoon een grote logge kast met daarin 2 blauwe neon balkjes. maar aangezien de kast zelf dicht is, moet ik dus de zijkant openlaten om het neon licht te zien. Ik denk wel dat jij nu de doorslag gegeven heb voor mij om deze kast te kopen ;)

Bedankt :)
Ik mis de link tussen een glas sprite en stof in de lucht wel een beetje? als je bedoeld dat het beide door de bovenkant kan komen mjah op zich wel maar zolang je geen glazen sprite zo neerzet dat je die op je pc gooit valt dat nog wel mee en een keer of wat je pc schoonmaken heeft nog niemand doen overlijden ;)
verder beknopt maar redelijke review, je zou nog wat vergelijking kunnen maken met de case die je al hebt (gehad) en waar dan de specifieke voordelen zaten.
Is mijn eerste review dus even wennen.

De link tussen Sprite en stof is dat Sprite in het koelblok van mijn CPU koeler is gekomen. En sprite is een beetje plakkerig en houdt het stof dus behoorlijk goed vast. En ik heb geen tijd om de boel eens grondig schoon te gaan maken helaas. Maar dat is mijn eigen fout alleen wel een nadeel met een case met een fan aan de bovenkant, er kan rotzooi in vallen :P

Een vergelijking met mijn oude case is er niet, dat was een standaard €30 kast. Totaal geen gebruiksgemak, puur zo goedkoop mogelijk. Alles aan de Antec is gewoon beter.