Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Microsoft Arc Touch Bluetooth Review

pogosama 8 december 2015, laatste update op 8 december 2015, 306 views

Microsoft Arc Touch Bluetooth

Lichtgewicht muis die gevoelig is en precies, maar middelklik is lastig om uit te voeren. Vanwege de Bluetooth verbinding hoef je geen USB poort op te offeren.

Pluspunten

• Bluetooth
  • Gevoelig en precies
  • Afmeting (plat en compact)

Minpunten

• Middelklik lastig (dubbel-tap moet precies op de streep)
  • Kan alleen gepaired worden op 1 apparaat
  • Hol lichaam (kan er niet wennen)

Bluetooth is handig vooral voor laptops (+1 vrije USB poort), maar zoals de meeste Bluetooth muizen op dit moment kan ik ze alleen op 1 device pairen. Als je bijvoorbeeld werklaptop en privelaptop hebt, moet je iedere keer weer het ritueel uitvoeren.

Het touch gedeelte in het midden is voor mij het grootste minpunt. Aan de ene kant prima om te scrollen (dynamische scroll-snelheid afhankelijk van de beweging snelheid), maar middelklik is lastig om te doen. Je moet precies een dubbel-tap doen op de streep in het midden, anders werkt het niet. Ik kreeg vaak dat vervelende D-pad icoon als ik niet goed dubbel-tap. Middelklikken doe ik heel vaak bij het browsen om links op een andere tab te openen of tabs te sluiten.

Wat verder grappig is dat je bij het scrollen haptic feedback krijgt (met ratelend geluid). Dit is gelukkig uit te zetten via een app.

Ik kan ook nog niet wennen aan het hol lichaam van de muis. Mijn duim en ringvinger hebben hierdoor geen grip en zweeft dus in de lucht.

De muis werkt verder alleen vanaf Windows 8 en Bluetooth 4.0.

Heb jij ook een Microsoft Arc Touch Bluetooth?