Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 Review

axensir 7 december 2015, laatste update op 29 januari 2016, 66 views

Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

mooie laptop met goede specs voor een mooie prijs. alleen de sshd die erin zit is echt zeer traag.

Pluspunten

• aluminium behuizing
  • prijs
  • toetsenbordverlichting

Minpunten

• langzame sshd
  • maar 1 hdmi poort (ook geen displaypoort, mini hdmi, of vga poort.
  • wifi kaart traag

ik heb de laptop nu ongeveer 3 maanden en gaat elke dag mee naar school dus hij heeft wel wat te verduren maar dat doet hem niks, word heel de dag best intensief gebruikt voor meerdere virtuele machines en af en toe een spelletje spelen.

toen de laptop aankwam kon ik hem na 2 dagen al weer terugsturen omdat er een kabelbreuk in de kabel van het moederbord naar het scherm zat, toen een 1.5 week weggeweest. jammer! wel netjes een nieuwe gekregen omdat repareren lang zou duren

waar ik me ook aan erger is de harde schijf die is zo verschrikkelijk traag! schrijfsnelheid ongeveer 45 MB/s, ik draai nu mijn virtuele machines ook vanaf een externe hdd wat wel soepel loopt. ben van plan later de sshd te vervangen voor een ssd

de videokaart is fijn maar nou ook weer niet de beste maar dat kun je ook niet verwachten van een laptop van 1000 euro. verwacht je er alle nieuwe games mee op ultra/high te spelen? koop dan een gaming pc! dan heb je meer specs voor je 1000 euro

de aluminium behuizing is erg stevig dat geeft de laptop direct een premium feeling, het is alleen wel een vingerafdrukmagneet

wat wel jammer is is dat er maar 1 poort op zit voor een extra beeldscherm (1x hdmi) had er graag 2 gehad. ook zitten er maar 3 usb poorten op.

de wifi kaart die erin zit is zeer traag, ik vervang hem niet omdat ik altijd via ethernet werk maar als je veel via wifi werkt is het verstandig om hem te vervangen om frustraties te voorkomen

er zit standaard 8 GB ram in, voor gaming en wat simpele taken genoeg maar als je meerdere virtuele machines wilt draaien is het fijn als je wat meer hebt. ik heb het uitgebreid met een 8 GB hyperx ram stickje

conclusie: fijne en dunne laptop voor een mooie prijs!

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967?

k

[Reactie gewijzigd door Firelion op 28 maart 2017 12:09]