Apple iPod Nano V3 8GB Zwart Review

Joeywisse 9 juni 2009, laatste update op 9 juni 2009, 678 views

Apple iPod Nano V3 8GB Zwart

Pluspunten

• Lange batterij duur
  • Goede beeldkwaliteit
  • Goede geluidskwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • Gebruikersvriendelijke vorm

Minpunten

• Voor mij persoonlijk te weinig opslagcapaciteit

Geluidskwaliteit Score: 5
Recentelijk ben ik overgestapt van mijn ‘Apple iPod Shuffle V2 1GB (Zilver)’ naar een ‘Apple iPod Nano V3 8GB (Zwart)’. Doorslaggevend voor mijn keuze was de hoge opslagcapaciteit van de iPod Nano in verhouding tot de iPod Shuffle.
Omdat ik zo tevreden ben met dit product, heb ik besloten om er een review over te schrijven. Twijfelt u over de eventuele aanschaf van dit apparaatje? Lees dan deze review even door.

Opslagcapaciteit
Voor de gebruiker met een beperkte muzieklijst, of een gebruiker die het niet erg vind om muziek op zijn/haar iPod te af en toe te vervangen, denk ik dat de opslagcapaciteit ruim voldoende is. Echter voor de muziekliefhebbers die veel muziek verzamelen zal 8GB naar mijn mening niet voldoende zijn.

Voor mij was op het moment van de aankoop 8GB opslagcapaciteit meer dan genoeg. Niet lang na de aankoop heb ik veel nieuwe muziek aan mijn afspeellijst toegevoegd. Ik zit inmiddels ruimschoots over 8GB aan muziek. Voor mij is de opslagcapaciteit dus niet meer genoeg. Zelf heb ik graag al mijn muziek bij de hand. Verder luister ik liever niet te vaak naar dezelfde muziek, zodat ik afwisseling heb en niet steeds naar dezelfde nummers luister.

Mijn tip aan mezelf en aan andere muziekliefhebbers is: ‘Koop een iPod die op het moment van aankoop een te grote opslagcapaciteit lijkt te hebben. Er bestaat een grote kans dat dit over een tijdje de perfecte hoeveelheid is.’ Liever te veel opslagcapaciteit dan te weinig.

Kwaliteit
Ik vind dat de kwaliteit van het apparaat aan alle verwachtingen voldoet. De kwaliteit van het geluid en beeld zijn goed. Bij dit product zitten oordopjes geleverd, deze gebruik ik niet. Zelf draag ik liever een koptelefoon. Beiden produceren een goed geluid.
De batterij gaat lang mee, hij hoeft niet na elk gebruik opgeladen te worden. Ik heb gekozen om het beeldscherm van mijn iPod bij aanraking van het interface twee seconden te laten verlichten. Dit is korter dan de standaardinstelling, maar lang genoeg voor mij om de benodigde informatie te kunnen lezen. Dit scheelt een hoop van het energieverbruik.

Vorm
Het apparaat zelf heeft een mooie en handige vorm. Zwart is een neutrale, toch mooie kleur. De zilveren achterkant is nog steeds even stijlvol als bij de oudere iPod varianten.
De aansluiting voor de oordoppen zit aan de onderkant van het apparaat, welke bij eerdere versies van de iPod bovenop zat. Dit is een handige vooruitgang aangezien ik mijn iPod altijd in mijn broekzak draag. Dit betekent dat als ik het apparaat uit mijn zak pak, ik het niet eerst hoef om te draaien om hem recht op, vast te hebben.
Verder is het voor de functies die het heeft een compacte en lichte mp3 speler.

De verhouding tussen de prijs en de opslagcapaciteit vind ik matig. De kwaliteit is echter heel hoog en dus vind ik dit product het geld meer dan waard.

De Apple iPod Nano V3 8GB is een zeer goede mp3 speler. Het apparaatje is prachtig van vorm en handig in gebruik. Op de opslagcapaciteit na heb ik er niks op aan te merken. Ik heb echter zelf gekozen voor de hoeveelheid opslagcapaciteit dat het apparaat heeft, dus dit kan ik niet mee laten wegen in de beoordeling van het product. Aangezien er verder niks op valt aan te merken, vind ik het een top product!

Wel is duidelijk dat ik zelf binnenkort overstap op een iPod met grotere opslagcapaciteit.

Heb jij ook een Apple iPod Nano V3 8GB Zwart?

Imo een beetje wonderlijk dat je de geluids/beeldskwaliteit goed noemt. Vergelijk een iPod voor de grap eens met een Cowon of zelfs een Philips en dan bedenk je je nog een keer. Verder zou een extra plaatje het geheel misschien wat opfleuren ;)
Bedankt voor de reacties. Taalfoutje is al verbeterd :)

Ik heb helaas geen ervaring met Cowon of Philips mp3 spelers. Naar mijn weten is de kwaliteit zoals ik hem beschrijf. Maar bedankt voor de tip ik zal eens goed kijken voor ik weer blind een iPod koop!