Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron W2242T Zilver Zwart Review

Intruder 9 juni 2009, laatste update op 9 juni 2009, 1.640 views

LG Flatron W2242T Zilver Zwart

Pluspunten

• VGA en DVI
  • 4:3 modus
  • mooi design
  • Prijs kwaliteit ligt goed

Minpunten

• onduidelijk menu
  • Bij compleet zwart beeld is de backlight erg duidelijk te zien in de randen.

Om maar even een korte onderbouwing te geven op mijn punten schrijf ik hier een korte review bij.

Specs

Bijzonderheden 8000:1 DFC (Digital Fine Contrast ratio)
Schermdiagonaal 22"
Vermogen 40W
Kleuren Grijs
Bijzonderheden 8000:1 DFC

Featureset

Ik heb dit scherm via via eenmalig voor 100 euro kunnen krijgen nieuw in doos. Dit was dus ook al een meevaller. Ik natuurlijk meteen alle functies van het scherm uitproberen. Wat me opviel was de 4:3 modus die ook op het scherm zit, dit vind ik fijn als je wat oudere spellen speeld of oudere films afspeeld. Dan heb je niet het idee dat de mensen 20 kilo aan zijn gekomen.
Voor de rest heeft het scherm VGA en DVI aansluitingen en meer heb ik zelf ook niet nodig.
De kleuren vielen me in het begin een beetje tegen, ik vind het ze te koud. Deze heb ik warmer weten te zetten na wat gepruts. Zelf vond ik dat het menu een beetje onduidelijk is gedaan.
Het scherm heeft een resolutie van 1680x1050 en een reactietijd van 5 ms

Over welke functies beschikt het scherm precies?
4:3 modus
Menu
Engine
Source
Auto/Set

Kleurweergave

Ik heb mijn lg kunnen vergelijken met 2 andere schermen, dat heb ik gedaan met mijn HDTV 26inch en met mijn oude iiyama 15 inch. Wat me als eerste opviel was dat de blauwtinten veel hoger waren dan de andere 2 en dat de rood tinten aanzienlijk minder waren. Ik houd zelf van een warm beeld dus dit heb ik geprobeerd optimaal in te stellen. Na even een beetje te prutsen is het me toch gelukt om het beeld na mijn wensen er uit te laten zien.

Contrast en helderheid
Hier heb ik niet zo veel over te melden. Het is gewoon een mooi duidelijk scherm.

Ghosting
Zoals er al vermeld staat bij mijn beoordeling. Ik heb geen last van ghosting

Pixeldefecten
Ik heb mijn scherm nu ongeveer een half jaar in bezit er ik heb tot nu toe nog geen last van pixeldefecten gehad. Hier ben ik dus ook erg over te spreken.

Bouwkwaliteit en afwerking
De behuizing zit gewoon goed in elkaar. Het is een mooi afgewerkt geheel en ik heb niet het plastic speeltjes gevoel wat je bij sommige hardware wel eens hebt.

Vormgeving
Ik vind altijd dat lg mooie hardware maakt en ik vind dit dan ook weer een mooi scherm. Het gebruik van kleuren staat mij wel aan. De mat grijze rand er om heen gecombineerd met de glimmende voet.

Ik had dan een mazzeltje dat ik het scherm voor 100 euro kon kopen via een kamaraad van me. Het scherm bevalt me dusdanig goed dat ik er ook wel 160 euro voor over had. De prijs waarvoor hij nu in de pricewatch staat dus.

Mijn conclusie is s dus dat lg een pracht scherm heeft geproduceerd voor een schappelijke prijs. Met genoeg functies aanwezig. En een mooie ingame weergave van spellen. Ik vind het alleen een beetje jammer dat bij compleet donker beeld de backligt erg duidelijk aanwezig is in de hoeken.

Heb jij ook een LG Flatron W2242T Zilver Zwart?

Hi,
een kleine mededeling.

revieuw schrijf je als review

En.
Vindt ik niet al te constructief,
je had beter "Ik vind het een mooi scherm om de glimmende rand want dat is iets wat je vaker terug ziet in dit soort schermen van LG" kunnen typen.

Verder vind ik het een goeie review alhoewel je de opmaak van het stukje "specs" mag verfijnen en het is niet "ik ben mijn scherm nu een haf jaar in......" maar het is "ik heb mijn scherm nu een haf jaar in......".

[Reactie gewijzigd door teranos op 9 juni 2009 22:44]

Heb het ondertussen aangepast.

Ben zelf een beetje dyslectisch dus ik lees altijd over dat soort dingen heen. Altijd fijn als mensen me er op wijzen ^^ bedankt nog he ;)
maar het is "ik heb mijn scherm nu een haf jaar in......
Als je dan toch bezigt bent, het is half jaar, niet haf jaar ;)

OT: Kritiek op deze review is zeker wenselijk aangezien het er een beetje uitziet als vastgestelde hoofdstukken die te kort behandeld zijn!
En meer plaatjes in het verhaal zelf, ziet er wat leuker uit namelijk, ik had namelijk graag die backlight bleeding gezien, of de aansluitingen op een foto...

Maar in ieder geval beter dan de mensen die alleen de score invullen :)

[Reactie gewijzigd door painkill op 9 juni 2009 22:58]

Voor eventuele opmerkingen graag een berichtje plaatsen. dit is namelijk mijn eerste review ;)
Ah ik zie nu pas dat dit je eerste review is.
Goede review, alleen een beetje kort.
Ik heb dit scherm zelf ook maar ik ben het niet zo eens met wat je zegt over de bouw kwaliteit, de bevestiging van de voet voelt erg goedkoop aan en zit ook niet erg goed vast, het hele scherm wiebelt na een zacht tikje tegen mijn bureau, voor de rest ben ik het volledig met je eens ;)