Huawei Nexus 6P 64GB Zwart Review

superstephan1 6 december 2015, laatste update op 6 december 2015, 1.267 views

Huawei Nexus 6P 64GB Zwart

De nexus 6p. Voor mij persoonlijk de telefoon waar ik dit jaar het meest naar uit keek. Voor de niet lezers heb ik ook een videoreview gemaakt. Die kan je hier bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=mgr1ojhQrSo Hieronder mijn samenvatting van wat ik er van vind na een week gebruik :)

Pluspunten

• Scherm
  • aluminium body
  • stock android
  • batterijduur
  • camera

Minpunten

• groot
  • duur

Hieronder mijn samenvatting van wat ik er van vind na een week gebruik :)

Levering
Poe dat was me een bevalling zeg. Eerst 64gb gepreorderd. 20 dagen later was ineens de 32gb beschikbaar. dus ik geswitcht naar die variant. bleek hij een paarse gloed te hebben in de linker onderhoek. dus die terug gestuurd en toen was die niet meer op vooraad. ik kon dus wachten op een nieuwe 32gb maar ik heb besloten toch voor de 64gb graphite te gaan. toen werd die door coolblue weer uitgesteld. uiteindelijk daar gecanceld en in de google store besteld. dit ging allemaal heel snel en ik had hem binnen 3 dagen in huis.

Design
persoonlijk vind ik het design echt prachtig. strak en zakelijk maar toch anders als alle andere flagships. De "visor" om zo maar te zeggen vind ik reuze meevallen. hij is veel minder bol dan alle foto's laten lijken. Lijkt me dus niet dat je hier tegen problemen aan loopt. Hij is wel erg groot, dus voor mensen met kleine handen of mensen die een telefoon volledig met 1 hand willen bedienen is dit niet echt geschikt. Persoonlijk kan ik wel met een beetje vinger gymnastiek bij de statusbalk met 1 hand. door de smallere sidebezels ligt de telefoon een stuk beter in de hand dan de nexus 6 van vorig jaar. om samen te vatten. Mooi design, platte zijkanten voor extra grip. en ligt goed in de hand.

Snelheid
Top Notch! Ik ben nu een week in het bezit van de 6p en ik ben nergens problemen tegen gekomen. Hij was overal super snel en erg vloeiend. totaal geen lag. enige vertragingen die je ziet zijn apps die info van het internet moeten halen.

Scherm
Wauw! 1440p amoled is echt prachtig. De resolutie is natuurlijk discutabel, als het 1080p had geweest hoorde je mij ook niet klagen. Maar het is een van de mooiste schermen die ik ooit gezien heb op een telefoon. hij kan erg helder (let op! als je adaptive brightness uitschakelt kan je brightness veel hoger!) en de kleuren zijn erg mooi. Uiteraard is zwart echt puur zwart wat een fantastisch contrast geeft!

Accuduur
Accuduur is in 1 woord fantastisch! Ik kom makkelijk de dag door en ga s'avonds met ongeveer 30 procent naar bed. Hierbij heb ik dagen van 7 uur s'ochtends tot 11 uur s'avonds met ongeveer 4,5 uur screen on time. 5 of 5,5 uur zou dus makkelijk haalbaar zijn voor de extreme gebruikers onder ons! Het is ook erg fijn dat de batterij zo snel oplaad! je kan het percentage gewoon zien oplopen als je hem in de oplader stopt!

Camera
De camera is misschien wel de beste smartphone camera die ik ooit gezien heb. foto's zijn prachtig van kleur en erg scherp. maar deze camera kan pas echt met zn spierballen rollen als het begint te schemeren. Hij is erg sterk bij weinig licht geeft relatief weinig ruis. (tip! gebruik hdr+ dit geeft aanzienlijk minder ruis in weinig licht omstandigheden) Ik heb een lowlight video sample op youtube staan: https://www.youtube.com/watch?v=8Y4En0KCPaQ

Speakers
top speakers voor een telefoon! kraakhelder en veel diepte. Kon iets meer bas in maar zeker niks te klagen. wat mij betreft staat hij net iets onder de moto x style en boven de htc one m9.

Software
Android 6 marshmellow werkt tot nu toe erg goed. Het is zeer vertrouwd als je lollipop gewent bent maar er zitten toch een hoop nieuwe functies en opties in. Doze werkt erg goed en app permissies zijn erg handig! verder niks te klagen en vrijwel geen last van gestopte apps of iets dergelijks. Ram management is ook erg goed. Ik kan vrijwel al mn apps tegelijk open hebben staan zonder dat ze moeten herladen.

De koning van android! persoonlijk spreekt geen een android telefoon me meer aan als deze. super design, mooi scherm, goede speakers en fantastische batterijduur. Groote bevalt mij goed maar ik kan begrijpen dat mensen het niet fijn vinden. Prijs is een beetje jammer tegenover de prijzen in amerika maargoed dat doet verder geen afbreuk aan de telefoon zelf.

Heb jij ook een Huawei Nexus 6P 64GB Zwart?

Meer advertenties

de x play heeft geen duel speakers....dat is de x style! ;)
je hebt helemaal gelijk! is aangepast 8)7 thanks
Gaaf! Een video review :) eerst kijken, dan kom ik terug met m'n oordeel xD

* Ja het is inderdaad een koning onder de Androids. Ik twijfel nu ten zeerste om hem ook aan te schaffen / in te ruilen door mijn Nexus 5X - waar ik helaas wat minder tevreden over ben.
Ik ben een extreme gebruiker en heb soms dagen dat de telefoon rond 18.00 uur al leeg is.

Gebruikers die minder intensief browsen en streamen (en niet ALLES met hun telefoon doen) kunnen gemakkelijk met de Nexus 5X overweg. Helaas heb ik hier een slechte keuze in gemaakt.

Mooie review; duidelijk. Op de videoreview ben je soms wat lastig te verstaan doordat je spraak niet altijd luid genoeg is t.o.v. de achtergrond muziek. Mag ik vragen waarom je in het Engels reviewed? Aan het wachten op een internationale doorbraak? :D

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 8 december 2015 16:02]

haha thanks! ja achtergrond muziek staat iets te hard heb ik zelf ook gemerkt. 8)7 zeker voor een extreme gebruiker is hij echt aan te raden hoor! Ik doe al mn video's in het engels omdat je op die manier toch net even een breder publiek aan kan spreken. :D
Hopen dat je (ooit) opvalt tussen het grote review geweld op Youtube. Ik heb er op Tweakers al last van xD

Maar goed; ik denk dat hij toch echt wel dit jaar nog mijn kant op komt. Wit, zwart, goud, zilver; maakt me niet uit. 32GB zal ook wel voldoende zijn.
Ik wil verdorie gewoon een toestel die ik niet WEER na een jaar moet vervangen, zoals bij mijn vorige Sony Xperia SP (midrange toestel a 300) en OnePlus One (ging kapot na een jaar). Meer betalen voor een beter toestel en hopelijk er langer mee doen.
ja het is zeker een aanrader. het voelt gewoon als een telefoon die het wel even moet uithouden. heb zelf ook een oneplus one gehad maar heb hem weg gedaan omdat het op de een of andere manier niet echt kwalitatief goed voelde. de bouwkwaliteit van deze telefoon kunnen samsung en apple nog wel een puntje aan zuigen vind ik. :P