Specificaties Quad core @ 4GHz-4,4GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-4790K Boxed Review

hasnieking 6 december 2015, laatste update op 6 december 2015, 674 views

Intel Core i7-4790K Boxed

De processor is erg snel en heeft 4 cores. Het is een i7 dus is hij Hyper Threaded. Hij beschikt over 8 Threads. Verder was de processor met de cooler net erg goed verpakt. Ook is de cooler erg luid. Mijn CPU heeft een fout bij de temperatuur.

Pluspunten

• Snel
  • Quad Core
  • 8 Threads
  • Kan mijn GTX 970 aan

Minpunten

• Warm
  • Luide cooler
  • Koop een aftermarket cooler wil je er zwaardere dingen mee gaan doen
  • Veel voorkomende fout bij temperatuur.

De processor is erg snel en heeft 4 cores. Het is een i7 dus is hij Hyper Threaded. Hij beschikt over 8 Threads. Verder was de processor met de cooler net erg goed verpakt. De CPU zelf hing namelijk uit het vakje waar hij in zou moeten zitten.

De cooler zelf is erg luid en moet ook hard weken. De CPU wordt namelijk erg warm. Momenteel draait hij op 20% en is al 65 graden Celcius. Een aftermarket cooler zou ik dus erg aanraden.

In combinatie met de GTX 970 kan ik Assassin's Creed Syndicate, Skype en nog een paar programma's tegelijkertijd lag-loos draaien!

Helaas heb ik hem met een productiefout die erg veel voorkomt, hij overheat erg snel. Hij staat al bekend om zijn zeer hoge temperaturen maar bij ons, de mensen die die zelfde veel voorkomende fout hebben, is het nog veel erger.

Dit is van 2 juli 2014. Hier staat dat de maximale temperatuur 72,72 graden Celcius zal zijn.

Nu staat er dat het 74.04 graden Celcius is.

Mijn CPU runned op 100% 100 graden Celcius en begint dan te thermal throttlelen zodat hij niet nog heter wordt.

Heb jij ook een Intel Core i7-4790K Boxed?

Reviews door de redactie

Met die temperaturen is er misschien iets mis met je chip. Ik heb er zelf drie gehad voordat ik er eentje kreeg die een beetje normale temperaturen had.. 65 graden bij nauwelijks load is echt niet acceptabel. Draaide toen ik eindelijk een oké chip had rond de 35-40 graden bij 'normaal' internetten, met de meegeleverde cooler. Nu met een aftermarket cooler en een kleine overklok gaat dat zelfs nog beter. :)
Ik vond het al zo hoog! Ik zal even kijken of het een probleem is met speccy of dat het een probleem is met de processor zelf. Zelf was ik ook al van plan om later een aftermarket cooler er op te zetten.
Zodra ik Speccy opstart gaat m'n CPU load naar 20%, 65 graden dus! Als ik in RealTemp kijk dan zie ik dat die met 5% op 45 graden runned.

Als ik 'm op 100% laat runnen loopt dit zelfs op tot 90 graden! (en dan gaat die nog verder, ik wilde dat alleen niet doen vanwege eventuele schade).

Erg raar.
Boxed cooler is ook niet geadviseerd met deze cpu. Dan kan je geen 100% er uit halen. Beste is een goede alternatieve cooler te kopen.
Klopt, dat weet ik, het is alleen abnormaal dat hij met de boxed cooler 100 graden wordt en vervolgens aan zijn thermal throttle fase begint. Ik heb 'm gekocht om te overclocken maar nu kan ik beter een aftermarket cooler kopen om 'm niet te vernietigen.

[Reactie gewijzigd door hasnieking op 20 december 2015 18:22]

Ik had hem gekocht toen die net uit was.
Hij runt met de stock koeler rond de 40 graden.
Alleen als ik game word ie wat warmer.
Jep, ik ben nu ook bezig met het retournen.
Voor mij is dat geen probleem, 40 graden is normaal.
maar 100 graden is wel een probleem, hoop dat je nog kan retourneren dan.
Succes!
Bedankt! (Helaas hebben zij 'm getest en zijn ze op 87 graden uitgekomen, geen idee hoe)
ik vind het een fijne processor alleen helaas bij ongeveer 70% gebruik raak de processor volgens speccy 80 tot 85 graden aan beetje jammer terwijl als ik bijvoorbeeld op youtube bezig ben draait die 25 tot 30 graden