JBL Pulse 2 Zwart Review

elitebook8530 5 december 2015, laatste update op 5 december 2015, 3.048 views

JBL Pulse 2 Zwart

Geweldige speaker met een zeer goed geluid voor zo'n klein ding. Mooie weergave van zowel lage als hoge tonen en een lange batterijduur! De lichtshow is een leuke extra wat de speaker uniek maakt, hier zitten echter nog wel wat verbeterpunten.

Pluspunten

• Mooi design
  • Groot volumebreik
  • Goede bass weergave
  • Passive radiators aan beide kanten!
  • Unieke lichtshow
  • Portable
  • Spatwaterdicht!

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Bij deze mijn allereerste review op tweakers omdat ik van dit product nog geen uitgebreide review kon vinden en dat jammer vind.

Prijzen liggen gemiddeld rond de 199,- Ik zag de speaker in de mediamarkt maar heb hem uiteindelijk via de ING rentepunten gekocht waardoor ik hem voor de helft van de prijs kon krijgen!

De JBL Pulse 2 :

Verbeterpunten ten opzicht van de pulse 1:
De JBL pulse 2 is de opvolger van de JBL pulse. De grootste verbeterpunten zijn de accu van 6000mAh (was 4000mAh), het toevoegen van passieve radiator speakers aan beide kanten en een spatwaterdicht ontwerp.

In vergelijking met zijn voorganger heeft de Pulse 2 meer vermogen. De Pulse 2 heeft een output van 2x 8W rms, waarmee de Pulse 2 eindigt op een indrukwekkende 16W rms. De Pulse 1 moest het doen met 12W rms.

k is de Pulse 2 spatwaterbestendig, dit is naar mijn inziens een groot verbeterpunt omdat een dergelijke speaker vaak gebruikt wordt voor outdoor doeleinden; strand, tuin, festivals e.d.

Volledige lijst met specificaties:
- 16W rms uitgangsvermogen
- 6.000Mah accu (Gaat circa 10uur mee)
- Waterresistant / waterproof*
- Audio in; Jack 3.5mm, bluetooth, (GEEN NFC)
- Power aansluiting; Micro USB
- Kan gebruikt worden als externe speaker/microfoon bij telefoongesprekken

Unboxing:
De doos is erg fancy in een soort van color (kleurstof in de lucht gooien wat dat is hip anno 2015) festival stijl. In de doos vinden we de speaker, een manual, een usb kabel en een oplader voor wereldwijde stopcontact aansluiten (wat overdreven?). De doos bevat GEEN 3.5mm jack kabel.

Mijn ervaring:
Ik vind de speaker een mooie weergave geven in zowel het hoge als het lage segment. De bass is mooi vol maar zeker niet overheersend aanwezig. Vanwege de aanwezigheid van passieve radiatoren (die je daadwerkelijk ziet meetrillen) is de bassweergave significant verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Het maximaal volume is indrukwekkend, hierbij vallen al mijn andere goedkope bluetooth boxjes in het niets (Cheap ass ebay dingen).

Ik luister veel pop en rock muziek maar ook wel house en techno en ben zeer tevreden over het geluid. Hoge tonen zijn ook erg zuiver. Daarnaast is het geluid ook op zeer laag volume nog mooi, absoluut geen enkele vorm van ruis. Ik zou mij echter kunnen voorstellen dat mensen die meer de hardstyle of drum en base luisteren nog iets meer bass willen...

Materiaal en Design:
De speaker voelt erg solide aan. De algehele bouwkwaliteit lijkt erg goed te zijn waarbij gebruik is gemaakt van duurzame materialen. De knoppen zit nu verwerkt aan de zijkant van de speaker. Er zit een aan en uitknop op een bluetooth knop, een knop om de lichtshow te bedienen, volumeknoppen, een knop om te pairen met andere JBL speakers via JBL connect (in de praktijk niet echt bruikbaar, tenzij je een hele partij koopt).

De lichtshow
Dit is een leuke toevoeging wat de speaker uniek maakt. Er zitten in totaal 100 leds ingebouwd (de pulse 1 had er 60). De lichtshow is vrij rustig en niet overheersend, dat is erg fijn! Via de prisma color lens kunnen kleuren worden overgenomen van objecten in de directe omgeving van de gebruiker. Via de APP kunnen verschillende thema's worden gekozen en kunnen deze worden ingesteld. De mogelijkheden in de APP zijn vrij beperkt. Je kunt hier de snelheid van de effecten aanpassen maar niet bijvoorbeeld de kleur of zelf een effect maken. Daarnaast lijkt de lichtshow niet echt te reageren op de muziek, jammer... Misschien zijn deze functies in de toekomst met een upgrade van de app of de device wel mogelijk??
https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1A5dBL2OCEKpbPK.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1A5dBL1FUuDZppK.jpeg

Erg mooi ding, geweldig geluid. Kan niet wachten om hem in de zomer te gaan gebruiken op het strand en naast het tentje op de festivals. Kleuren zijn leuk maar hier kan nog wat verbeterd worden. Prijs is mijns inziens wat aan de hoge kant maar via de ING natuurlijk weer prima te doen!

Heb jij ook een JBL Pulse 2 Zwart?

Nog steeds blij met de pulse 2? Houdt hij nog stand tussen het geweld van de 2016 Bluetooth speakers?
Nog steeds erg tevreden, gebruik hem nog elke dag!
Enige wat mij opvalt na een half jaar is dat op sommige plekken de lak iets heeft losgelaten op de speakergrill. Dit gebeurt als je hem horizontaal om een stenig oppervlakte legt.

Daarnaast is er inmiddels een leuke upgrade gekomen die een equalizer op de muziek toevoegt aan de verlichting!

Wel blijf ik hem aan de prijzige kant vinden. Ik heb 100 betaald, via ING rentepunten. Dat is een veel redelijkere prijs....
Perfect! Het enige waar ik recent tegenaan gelopen ben is dat hij misschien toch niet heel spatwaterdicht is. Heeft iets water gevangen in de douche en heeft het daarna een dag niet gedaan. Werkt nu overigens weer als voorheen!
Thanks voor je reactie :) Goed om te horen dat ie nog steeds bevalt. Ik ben ook van plan deze via de ING aan te schaffen, omdat de lichtshow net een extra touch geeft (en ik zomers vaak tot in de avonduren een muziekje draai in de tuin). De Charge3 heeft wat meer bass, maar klinkt daardoor wat meer muffled naar mijn mening. Ze kosten via ING immers hetzelfde, dus het zijn goede concurrenten van elkaar.

Wel vreemd dat de Pulse tijdelijk niet wilde werken na nattigheid...