Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP Envy 4504 e-All-in-One Review

Unneoetech 5 december 2015, laatste update op 5 december 2015, 251 views

HP Envy 4504 e-All-in-One

Voor printen met Chromebook werkt het prima maar scannen is zeer onduidelijk omschreven. Als je het weet werkt het echter prima. Lees hier beneden verder voor tips.

Pluspunten

• Printen instellen gaat eenvoudig
  • Webscan werkt wel met Chromebook

Minpunten

• Scannen naar mail gaat niet

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik had deze printer voor mijn moeder gekocht met Sinterklaas. Zij heeft naar volle tevredenheid een Chromebook maar voor het printen met een Canon MP220 moest ze nog steeds de oude windowspc aanzwengelen. Hier had ik al wel cloudprint op ge´nstalleerd maar dit bleef omslachtig.
Na kort te zoeken op internet heb ik de HP Envy 4504 gekocht. Met name voor de wifi print mogelijkheden vond ik dit een mooie printer voor een goede prijs (55 euro betaald). De printer zelf ziet er prima uit. Er zit een duidelijk schermpje op en hij kan dubbelzijdig printen. Ook zeer positief vind ik dat het papier in een schuif in de printer ligt, zonder ver uit te steken. Dit maakt het een hele compacte all in one.

Het printen vanuit de chromebook gaat perfect. Via een duidelijk stappenplan is het instellen zo gepiept en kun je vanuit alle mogelijk apparaten gemakkelijk printen.

Het scannen vergde echter wat meer moeilijkheden. Vanuit de printer meteen scannen naar de chromebook of email was niet mogelijk en leek ook helemaal niet te gaan. Het scan menu op de printer geeft aan dat je op een PC (mac, linux of windows) de driver moet installeren. Dit heb ik gedaan op de oude pc en vervolgens kon je scannen naar deze pc, maar dit was niet mijn bedoeling. Na lang zoeken vond ik in de HP forums dat het ook mogelijk is om naar het IP van de printer te gaan in je browser en vervolgens daar de webscan functionaliteit te gebruiken (je dient wel bij de instellingen in te geven deze optie wil inschakelen). Uiteindelijk werkt dit zo via de Chromebook perfect. Alle opties zijn beschikbaar (scannen naar PDF/JPG, kwaliteit instellen etc). Het is wel jammer dat dit niet ergens tijdens de instelprocedure naar voren komt. Zonder dit te googlen was ik er met de handleiding niet uitgekomen...

In mijn zoektocht heb ik ook geprobeerd om de apps te installeren op de printer (google drive, scan to email app beschikbaar via hpconnected.com) maar deze gaven aan dat deze niet werkten op de 4504, terwijl deze wel in de lijst met ondersteunde printers staat... Tevens werkt de HP app in de Play Store niet bij deze printer.

Ik heb verder nog geen uitgebreide testen gedaan naar print/scan kwaliteit. In principe wordt deze toch alleen voor wat huis/tuin en keuken printjes gebruikt en ik verwacht dat deze daar wel aan voldoet.

Conclusie:
Uiteindelijk na wat uitzoekwerk doet deze all in one alles wat hij moet doen, helaas is dit niet juist gedocumenteerd of handiger verwerkt in de apps.

Heb jij ook een HP Envy 4504 e-All-in-One?