Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

thomve 5 december 2015, 151 views

OnePlus One 64GB Zwart

Na een tijdje deze telefoon gebruikt te hebben, ben ik zeer tevreden over de bouwkwaliteit van het toestel. Het blijft een china-phone, maar niks valt tegen. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van Android omdat het vrij snel last heeft van bugs, maar Iphones zijn te duur voor mij.

Pluspunten

• Goede Bouwkwaliteit
  • Snelle Hardware
  • Software loopt soepel
  • Waar voor je geld

Minpunten

• Blijft Android en ik heb daardoor snel last van bugs
  • Moeilijk te krijgen

Ik gebruik nu de Oneplus One een half jaar en eigenlijk valt me niks tegen aan het product, behalve de manier waarop je hem moet krijgen. Nu is dit tegenwoordig niet meer zo, maar ik had nog een invite nodig om het toestel te krijgen. Ondanks dat het een China-phone is ben ik zeer te spreken over de bouwkwaliteit van het toestel. Het is echter wel ietwat aan de zware kant, maar daar heb ik zelf geen problemen mee. De knoppen zijn goed afgewerkt een voelen fijn aan bij het indrukken. Het liefst zou ik dit soort telefoons met een ander OS dan Android zien, maar er is zo weinig anders te krijgen met een goede ondersteuning van Apps. Android krijgt bij mij altijd snel bugs en daardoor moet ik geregeld een factoryreset doen, maar verder niks ernstigs dat de telefoon ermee stopt ofzo. Cyanogenmod is wel beter dan de andere Androidversies van fabrikanten als Samsung of Huawei, er wordt geen bloatware meegeleverd. Alleen dat wat ook in Stock-Android zit, de traditionele apps van google zelf dus. De hardware is erg snel en heeft geen moeite met de software, een leuk spelletje spelen op de telefoon is ook geen probleem. Alles draait soepel en je haalt goede framerates in spelletjes. De wifi is soms wel een probleempje, ik heb namelijk het probleem dat als de telefoon vergrendeld is, hij niet altijd verbinding houdt met mijn netwerk en daardoor sommige berichten mis. Dit is een klein probleem voor mij, maar anderen kunnen er zich flink aan storen.
Voor mij is het een prima telefoon en ik zou hem zeker aanraden aan anderen die op zoek zijn naar een (relatief) goedkope telefoon met snelle hardware, nu heb je alweer de Oneplus Two, maar daar heb je wel weer een invite voor nodig :) .

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties