Huawei Talkband B1 Large Zwart (Zwart) Review

Yann.Deceuninck 3 december 2015, 472 views

Huawei Talkband B1 Large Zwart (Zwart)

De B1 is een smartwatch met een leuke twist. Hij biedt zowel de functies van een beperkte smartwatch (fitbit) maar dan met een bluetooth oortje inbegrepen (goede kwaliteit). Kortom zeer toffe & handige gadget aan een zachte prijs.

Pluspunten

• USB-oplader
  • Bluetooth oortje
  • waterdicht
  • trilfunctie
  • Autonomie
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• beetje lomp
  • geen kleuren display

Ik heb de B1 eens een week mogen testen, in de wereld van de smartwatch's is er de laatste tijd heel wat verandering.

Echter is dit toestel nu toch wel al 6-7 maanden in de aanbieding. Het toestel heeft een kleine monochroom scherm, daarop valt het eene en het andere te lezen.

Door een simpele druk op het kleinere boven-knopje, kan je door de functie van je smartwatch bladeren. Die bevat: een stappenteller, een caloriemeter en weegave van tijd, aanvullend daarop is de slaapcyclus en statistiek generator die je terug vindt op de app.

Daarnast is de grote meerwaarde dat: als je gebeld wordt trilt je bandje en met een simpele druk op de knop (zie foto) springt je scherm eruit en wordt het een bluetooth oortje. Leuk toch? Het bandje is best robust en is waterdicht.
Als leuke aanvulling, kan je toestel gemakkelijk 5 à 6 dagen meegaan op 1 oplaadbeurt, en deze kan je simpel weg doen door de ingebouwde usb. Deze zit verstopt in de bevestiging-module.

Kortom zeer toffe & handige gadget aan een zachte prijs.

Heb jij ook een Huawei Talkband B1 Large Zwart (Zwart)?

Gaaf! Maar net niet voldoende extra mogelijkheden voor mij om mijn Mi Band te vervangen. Meldingen komen hier ook op binnen, meet m'n stappen en slaap en maakt me wakker (en dat voor €15). Ook hoef ik dat bandje maar eens per maand op te laden.

Maar cool :) het heeft net wat meer.

Heeft ook weer wat minder dan een volwaardige smartwatch, maar die zijn een pak duurder en gaan maar een dag of twee op hun batterij mee. Dit dingetje zit daar dus netjes tussen :)