Honor 7 16GB Grijs Review

Largamelion 3 december 2015, laatste update op 3 december 2015, 913 views

Honor 7 16GB Grijs

Heerlijk snel en compleet toestel voor een correcte prijs. Enkel de krasbestendigheid van het scherm kon beter. Een aanrader!

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Mooi en duidelijk scherm
  • Camera's voor en achter
  • SD-slot
  • Bouwkwaliteit (op scherm na)
  • Snelle software, geen haperingen
  • Batterijduur + snelladen
  • Infrarood en RGB notificatie-led

Minpunten

• Standaard screen protector is rommel
  • Scherm krast redelijk makkelijk zonder protector (kan aan originele flip cover liggen)
  • Notificatie-led moeilijk zichtbaar als je niet recht op het toestel kijkt (door de diepere ligging)
  • Speaker onderaan, liever vooraan

Toestel nu 3 weken in gebruik en zeer tevreden. Mooi en duidelijk scherm, snelle software en geweldige vingerafdrukscanner. Kom zelf van een toestel met Cyanogenmod dus had wel wat schrik voor EMUI, maar met Nova Launcher en NiLS los je alle gebreken van EMUI op en ziet je toestel er zo goed als stock uit (buiten de menu's en het notficatiecenter, maar beide zijn vergelijkbaar met stock op de kleuren na). Bloatware is gewoon te verwijderen of uit te schakelen en is niet overdreven aanwezig.

Ik heb het toestel gekocht in de bundel van Vmall.eu met de standaard flip cover voor 309¤:

Inhoud van de doos:

De flip cover werkt heerlijk samen met de software maar bekrast de goedkope screen protector die er standaard op zit en zelfs het scherm wat zogezegd Gorilla Glass 3 zou moeten zijn. De standaard protector is ook heel gevoelig voor vingerafdrukken.

Foto van de screen protector na minder dan 2 weken (let vooral op de putjes links):

Ik draag het toestel ook ALTIJD in een zak apart (zak van m'n jas of broekzak vooraan), dus zonder er iets anders bij te steken. Aangeraden is dus om een degelijke tempered glass protector aan te schaffen als je de flip cover gebruikt. Ik heb er nu zelf een besteld, helaas ná het verwijderen van de standaard protector waardoor er al enkele minuscule krasjes in het scherm zitten (enkel zichtbaar als scherm uit staat en onder de juiste hoek dus voorlopig nog niet storend). Om deze reden heb ik aan 'bouwkwaliteit en afwerking' een iets lagere score gegeven. De zijkanten van het toestel mochten ook wat meer afgerond zijn, ik vind ze nogal scherp aanvoelen. Mijn oude Desire HD of de Moto G (2015) van m'n vriendin liggen een pak beter in de hand.

Het is een heerlijk toestel maar de angst om het scherm verder te beschadigen doet wat van dat gevoel af. Voor 299¤ (actie bijna maandelijks op Vmall.eu) vind je niet veel beters volgens mij, zeker niet zo compleet als de Honor 7. Buiten NFC is dan ook alles aanwezig op het toestel. Normaal zou ik dan ook 5 sterren geven, maar door mijn mindere ervaring met de kwaliteit van het scherm moet ik een ster weglaten. Laat dit je zeker niet tegenhouden om de Honor 7 aan te schaffen, maar voorzie je gewoon van een goede screen protector!

Heb jij ook een Honor 7 16GB Grijs?

Mooie review! Ik heb gelukkig meteen een Nilkin cover en tempered glass protector aangeschaft.

Ik heb een vraagje: Heb jij ook ondersteuning voor de 5 GHz WiFi band? Mijn Honor 7 vindt alleen de 2.4 GHz band, terwijl andere apparaten wel de 5 GHZ band vinden ;(
Ik had een vraag, bedoel je met "krasjes in het scherm" de screenprotector of letterlijk het scherm zelf?
Eerst in de protector maar nadat ik deze had verwijderd ook in het scherm zelf. Ik heb er nu een tempered glass ophangen van 4¤ en die lijkt er voorlopig beter tegen te kunnen, maar het is nog te vroeg om dat te zeggen.
Hallo.

Mede door je mooie en duidelijke review heb ik beslist de Honor 7 te kopen, en dat heb ik me nog geen moment beklaagd. Ik heb ook de flipcover aangekocht, en merk ook dat deze krassen maakt op de standaard screenprotector. Daarom heb ik beslist om een tempered glass screenprotector te kopen.

Nu is mijn vraag: Past de flipcover nog steeds nadat de tempered glass screenprotector is aangebracht?

Alvast bedankt!
Hey Omerta,

Ik heb deze tempered glass protector erop hangen nu en deze voelt een pak beter aan (geen scherp randje zoals de originele). Bij het plaatsen had ik echter het probleem dat de linkerhoek onderaan niet goed hechtte. Had hem er opnieuw afgehaald omdat ik dacht dat er vuil achter zat maar de binnenkant kuisen was geen goed plan. Na spoelen in bad merkte ik dat er een scherp randje op de zijkant van de hoek zat en met wat prutsen heb ik dat eraf gekregen en hecht hij nu wel goed. Alleen zitten er nu spikkels achter maar na het contacteren van de verkoper heb ik een nieuwe gekregen, jammer genoeg is deze gebroken geleverd (nogal slecht verpakt). Gisteren opnieuw een nieuwe aangevraagd.

Om nu op uw vraag te antwoorden :), de flipcover past nog goed met deze tempered glass welke 0,33 mm dik is volgens de specificaties. In het begin staat hij wel een paar millimeter open maar als je hem een paar keer in je zak steekt, gaat dat weg.

Ik merk wel dat ook de tempered glass nog steeds beschadigd, maar het is moeilijk te zien met al dat vuil erachter. Volgens de specificaties is de hardheid 9H maar de vraag is altijd of dat klopt natuurlijk. In het topic van de Honor 7 hier op Tweakers lees ik nog van andere mensen met de flipcover dat deze het glas of de protector makkelijk beschadigd. De enige echte oplossing is dus een gewoon hoesje of geen flipcover gebruiken denk ik.

Heb het toestel nu een goede maand in gebruik en heb er ook nog geen dag spijt van, heerlijke phone.
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb de telefoon ondertussen een week en ben echt heel tevreden! Enkel jammer van die rotte EMUI. Nova launcher lost veel op, maar soms erger ik mij toch nog aan bepaalde EMUI overblijfsels :P .