Alcatel One Touch Pop C7 Zwart

Specificaties 5" • 854x480 • 4GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Alcatel One Touch Pop C7 Zwart Review

DieEneGozer 2 december 2015, 487 views

Alcatel One Touch Pop C7 Zwart

Zeer goede smartphone voor een mooie prijs. Maar voor deze prijs kan je natuurlijk niet alles hebben. Een leuk toestel als je de voordelen van een groot scherm wil voor een lage prijs.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Groot scherm
  • Batterij
  • Knoppen niet op het scherm
  • SD kaart slot
  • Stevig

Minpunten

• Niet de snelste
  • Meegeleverde apps
  • Geheugen
  • Camera

[img=620]aSQAC7Gj[/img]
Ik heb de Alcatel pop C7 nu iets meer dan een half jaar en gebruik hem dagelijks voor het versturen van mailtjes, maken van agenda afspraken en het versturen van berichten (en af en toe 9gag ;) ). Ik speel er dus geen games op en ik kijk er ook geen video's mee. Hiervoor gebruik ik mijn PC. Deze review is grotendeels gebaseerd op mijn eigen ervaring met de telefoon in het laatste half jaar.

[img=620]b3OD38Wa[/img]
Hieronder staat een klein overzicht van de basis specificaties van de telefoon.
[img=620]vJatlIhs[/img]

[img=620]EWKaxLlt[/img]
Het uiterlijk van de telefoon ziet er premium uit, maar voelt toch echt goedkoop. Dit vind ik zelf geen probleem maar het is wel iets om rekening mee te houden.
[img]KT44OjFh[/img]

Op de telefoon zit een usb micro aansluiting om de telefoon op te laden, een audio poort, de volume knoppen en de lock knop. De volume knoppen zitten boven de de lock knop zoals op de onderstaande afbeelding te zien is.

Op deze foto is nog iets te zien. Er zitten aan de zijkant nogal wat beschadigingen. De laag die om de telefoon zit is iets losgelaten. Dit komt doordat ik deze telefoon al een half jaar heb. Op andere plekken op de telefoon heb ik hier nog geen last van, alleen de plekken waar ik met mijn vingers zit.
[img]8hyeAjDP[/img]

Aan de voorkant van de telefoon zit een speakertje, front cam (hier kom ik later nog op terug) en de touch knoppen. Deze zitten niet op het scherm. Zelf vind ik dit een enorm voordeel, maar ik gebruik geen landscape mode op mijn telefoon. Hierbij kan ik me voorstellen dat het hinderlijk kan zijn.

Het scherm van de telefoon is zeker niet geweldig, maar kan er mee door. De resolutie is redelijk laag. Hier heb ik zelf nooit last van maar als je er echt een probleem mee hebt kan het hinderlijk zijn. Een van de redenen voor mij om het toestel te kopen is het scherm. Het scherm is groot genoeg om alles duidelijk te kunnen zien, maar niet zo groot dat hij niet meer lekker in de hand ligt.

Ook de kijkhoeken zijn niet al te goed. Ook hier heb ik zelf geen last van maar als je er op let dan kan ik me voorstellen dat dit een minpunt kan zijn.
[img=620]0t3f6qVZ[/img]

De telefoon kan zeker tegen een stootje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem meerdere keren laat vallen uit mijn broekzak op de grond of zelfs van de trap, maar hij is niet snel kapot te krijgen. Zeker een groot pluspunt voor mij!

[img=620]cF10qCKJ[/img]
Dit is waar de telefoon voor een aantal mensen tekort zal schieten. Voor mijn gebruik (mailen, agenda, whatsapp, etc) is de telefoon goed genoeg. Wil je meer dan dit zoals spelletjes en video's? Dan zal je denk ik naar een andere telefoon moeten zoeken. De telefoon presteert goed voor de prijs. Voor deze prijs kan je natuurlijk niet het beste van het beste verwachten.

Browsen en ander gebruik
Af en toe loopt er wel eens een keer iets vast, maar dit ligt niet altijd aan de telefoon. Zolang je niet al te veel vraagt van de telefoon zul je hier geen last van krijgen. Bij het browsen merk je wel dat de prestaties niet altijd even goed zijn. Opstarten van Chrome duurt redelijk lang en het laden kan soms vast blijven hangen. Niet een al te beste browser ervaring dus. Bij whatsapp etc. zijn er bijna tot geen problemen.

Geheugen
Ook bij het geheugen zal je snel vastlopen. Er is 2GB beschikbaar, alleen deze zit heel snel vol. Dit komt ook gedeeltelijk door de standaard "troep" die met de OPS meekomt. Uiteraard zijn deze te verwijderen maar voor Pietje die niet zo veel verstand heeft van telefoons wordt dit te lastig.

Wel een pluspunt is de SD kaart die in de telefoon gezet kan worden (max 32GB). Hiermee vergroot je je geheugen al een stuk. Hier groot voordeel als je dus niet genoeg hebt aan die 2GB.
[img]08qVTASa[/img]

Batterij
Het is gewoon net genoeg om de dag door te komen. Na een dag de telefoon gebruikt te hebben voor het versturen van mail en whatsappjes kom ik meestal thuis met +/- 30% over. Voor de meeste mensen zal de batterij dus goed genoeg zijn. Zou je er af en toe een keer een spelletje op willen spelen kan het zijn dat het net niet genoeg is voor de dag.

Camera
De camera op een goedkope telefoon is nooit perfect. Bij deze telefoon dus ook niet. De tijd om in de camera app te komen is redelijk lang (2-5 seconden). Dit kan een probleem zijn als je net snel iets wil fotograferen of opnemen.

De kwaliteit van de rear cam is niet heel slecht. Foto's zien er goed uit als je er niet te goed naar gaat zitten kijken, maar niks bijzonders. De flits is een handige functie maar voor mij geen echte toevoeging (behalve als zaklamp).

Rear cam zonder flits:
[img]N9jz3e4H[/img]
Rear can met flits:
[img]Y1EH3Pp7[/img]

De front cam is weer een heel ander verhaal. Je kan er iets moois van maken maar mijn mening is dat het gewoon bagger is. Voegt niks to aan de telefoon.

Front cam:
[img]int420L7[/img]

[img=620]5NLpi95p[/img]
De telefoon is een goedkoop instap toestel voor mensen die niet te veel vragen van hun telefoon. Voor de prijs kan ik de telefoon zeker aanraden. Let wel op wat je nu wil gaan doen met het toestel, want het kan zijn dat je dan niet bij de juiste telefoon zit.

Heb jij ook een Alcatel One Touch Pop C7 Zwart?

Anoniem: 740375
27 mei 2016 12:30
Wanneer en waarom?Is het stereo ?Review is goed gedaan.Beetje kort,maar wel prof.+2 :)
Anoniem: 793855
14 juli 2016 15:26
Goede review.
Heb deze gisteren gekocht en jouw info is zeer handig!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.