Specificaties Octa (8) core @ 3,5GHz-4GHz - Bekijk alle specificaties

AMD FX-8320 Black Edition Review

amptydaan 2 december 2015, laatste update op 7 december 2015, 808 views

AMD FX-8320 Black Edition

hij verbruikt wat stroom en word relatief warm, voor de prijs mag je niet klagen. je kanook de helft van de cores uitzetten en dan heb je een processor die net iets achter loopt op een i7 3840qm. met alle cores aan is hij sneller dan een i7 3770

Pluspunten

• prijs/snelheid
  • overclockbaarheid!!!(4,8ghz)
  • sneller dan i7 3770
  • is met 4 cores nog verder te overclocken
  • met 4 cores zelfde verbruik intel processor

Minpunten

• stock koeler voldoet echt niet

heb deze chip inmiddels anderhalf jaar in mijn pc zitten. is heel goed te overclocken en werkt met 4 cores nogsteeds geweldig, nog geen enkele game gevonden waarbij dit ding volledig in gebruik was. de enige manier om deze met een game op 100% belasting te krijgen is door physx op de cpu te zetten. kan tot op de dag van vandaag nogsteeds zonder gedoe alles draaien. dus dit is zeker een aanrader. met een fatsoenlijke aftermarket koeler natuurlijk.

Heb jij ook een AMD FX-8320 Black Edition?

"met alle cores aan is hij sneller dan een i7 3770".. :?

Ik ging zelf van een 8350 @ 5GHz naar een 4690K @ 4,5GHz en dat is dus een wereld van verschil die amd chip wordt compleet weggevaagd door de Intel chip ;)

[Reactie gewijzigd door calsonic op 2 december 2015 18:58]

Ik heb m nu oo 4.3 ghz staan en hij is volgens cinebench sneller dan een stock 3770 met een redelijke voorsprong. Hoeveel kost die chip van jou dan. Want ik geloof er niks van dat dat ding rond de 150 kost. Prijs kwaliteit is goed en hij voldoet aan alles wat er nu uit komt.
Beide nieuw betaalde ik voor de FX-8350 180 en voor de i5-4690K 200.
Booten - single core en gamen gaat allemaal sneller bij de Intel :)
Maar als jij er tevreden mee bent is het goed toch ;)

[Reactie gewijzigd door calsonic op 2 december 2015 21:45]

Ja hij volstaat nogsteeds maar ik ben verbaast te horen dat er een intel chil is die beter is dan deze voor 20 euro meer ipv 200.
Al moet ik wel zeggen dat een 8320 of 8350 voor het overclocken niet uit maakt. Ik heb deze chip voor 125 gekocht, geen idee waarom hij duurder is geworden.
Je mag er van uit gaan dat je oude Gtx 660 de bottelneck hier in is ;)
Mijn i7 3930k op 4,5Ghz krijg ik namelijk wel op zijn knietjes met dual r9 295x2 :9
Eeen 660. Die heb ik al niet meer sinds mn q8200. Ik hen nu een 7970 binnenkort een 970 vanwege physx
Dan moet je wel even je invertaris updaten ;)

Wat ga/wil je gaan doen met physx ?
Fatsoenlijk vermintide spelen. De game vreet 100 cpu omdat physx niet op amd kaart gaan
Inventaris geupdate, was al een tijdje geleden