Specificaties WiFi, 8GB - Bekijk alle specificaties

Google Nexus Player 8GB Review

kameel30 2 december 2015, laatste update op 21 december 2015, 476 views

Google Nexus Player 8GB

Ik was op zoek naar een mediaspeler die ik kon voorzien van KODI en die bovendien geschikt is voor 1080p resolutie. De inmiddels aardig verouderde ATV2 is aan vervanging toe. Met de Nexus player heb ik een ik een mediaspeler die aan mijn eisen voldoet

Pluspunten

• Snelle UI
  • Veel mogelijkheden ivm open source

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Geen ethernet

Geluidskwaliteit Score: 5
Met de Nexus player heb ik een mediaspeler die grotendeels aan mijn eisen voldoet, maar meer ook niet. In eerste instantie was ik erg enthousiast over de extra mogelijkheden maar al snel kwam ik erachter dat ik die mogelijkheden niet nodig heb en niet gebruik. Het stoort mij ook dat je niets aan de menustructuur kunt veranderen. Hierdoor heb je dus een startscherm met in mijn geval allemaal nutteloze apps en moet ik altijd scrollen naar de app(s) die ik wel gebruik.

De afstandsbediening valt mij ook tegen; Hij vreet batterijen, of hij doet het gewoon niet meer goed, of een combinatie van beide, ik heb geen idee. Maar in vergelijking tot de afstandsbediening van de ATV is het echt behelpen; Een slap, licht, plastic ding dat niet lekker werkt. Gelukkig ondersteund de Nexus Player CEC waardoor ik lekker met mijn TV afstandsbediening uit de voeten kan.

De conclusie is dat het wel een vooruitgang is qua beeld en geluidskwaliteit tov de ATV2, maar ik nog steeds niet de ideale mediaspeler heb gevonden in de Nexus Player, helaas; Die zoektocht duurt nog even voort.

Toevoeging 21-12-2015:
Inmiddels heb ik helaas nog een minpunt ontdekt, ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar het door komt, maar irritant is het zeker. Wanneer ik een eigen film in Adobe Premiere monteer en deze exporteer in een gangbaar format, zoals Mp4 (1080 30fps) krijg ik dit niet fatsoenlijk afgespeeld via kodi op de Nexus player. Ik snap er geen bal van. Als ik hetzelfde filmpje upload via youtube speelt het namelijk vlekkeloos af, ook via de youtube app op de nexus player. Gister heb ik uit nieuwsgierigheid het filmpje nog even afgespeeld via de interne mediaspeler van mijn tv, en ook die speelt het filmpje vlekkeloos af! Dit verbaasd mij enorm aangezien dit een basic mediaspeler is en de tv uiteraard minder krachtig is dan de Nexus player (processor, werkgeheugen etc). :?

Conclusie is dat ik nu sterk overweeg de nexus player te vervangen, de vraag is alleen waarvoor...

Heb jij ook een Google Nexus Player 8GB?