Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL552VW-CN108T Review

WouterB 1 december 2015, laatste update op 3 december 2015, 1.284 views

Asus ROG GL552VW-CN108T

Voor 999 euro een laptop met een fatsoenlijk IPS fullHD scherm, een i7 6700HQ en een Gtx960, prima deal! Deze uitvoering mist een SSD, maar die is eenvoudig zelf te plaatsen. Laptop is geheel plastic en de scherm behuizing is inderdaad niet heel stevig.

Pluspunten

• scherm
  • prijs
  • prestaties

Minpunten

• bouwkwaliteit

Scherm heeft lichte backlightbleeding rechtsboven, alleen zichtbaar bij een compleet donker scherm. Kleuren zien er prima uit. Maximale helderheid had nog iets meer mogen zijn, maar is wel voldoende

Accu gaat met surfen op de bank circa 3-4 uur mee, niet zo lang al een ultrabook dus, maar voldoende voor mij. Bij grotere belasting uiteraard minder, maar met gamen moet toch de stekker erin.

Met 2,6 kilo is de laptop niet heel zwaar, maar zeker niet licht. Voor thuisgebruik prima. Gezien de bouwkwaliteit, gewicht en accuduur duidelijk geen laptop om veel mee te slepen.

Bij licht gebruik (surfen op de bank) is de mijne erg stil, met achtergrondgeluid onhoorbaar. Met gamen is de fan wel hoorbaar, maar zeker niet storend. koeling is voldoende, ik heb 'm niet zien oververhitten na gamen (al worden de CPU/GPU wel richting de 80 graden)

Op verzoek van een andere eigenaar zal ik een foto van mijn scherm toevoegen. Ik heb een kleine hoeveelheid backlightbleeding, deze zit rechtsboven op circa 10 cm van de hoek.
Het is een niet zo beste foto van mijn telefoon, maar de vlek is wel duidelijk te zien. linksboven zit ook een heel klein beetje, ziet er op de foto erger uit dan in het echt. Rest van de vlekken zijn reflecties e.d.

Heb jij ook een Asus ROG GL552VW-CN108T?

De SSD die zelf te plaatsen is, heb jij nog een tip welke? Of welke gebruik jij en hoe bevalt dat?
Is inderdaad wel handig om te weten. Stuur me een pm als het bekend is.
Er is plek voor een m2 2280. Ik heb voor een crucial mx200 gekozen (zie de link in de review), maar andere merken werken vast net zo goed. De crucial bevalt prima.
Bedankt voor de foto.
Bij mij was het wel wat erger wat echt storend werd bij het gamen,vooral als het nacht was in x game of een donker stuk...alsof iemand een bureaulamp op het scherm scheen.
Ik zie het alleen bij een heel donker scherm, bij gamen of normaal werken merk ik er eigenlijk niks van, vandaar dat ik het wel accepteer.
welke HDMI versie heeft deze laptop?
Nou, ik heb geen idee hoe ik dat kan zien. Wat googlen levert me ook niet op hoe ik dat kan zien. Als jij me kan vertellen waar ik het op kan zoeken wil ik dat wel voor je doen.

Gezien de recentheid van de chipset/videokaart zou ik 1.4 of 2.0 verwachten
Nee dat weet ik ook niet... De reden dat het belangrijk is is omdat 1.4 resolutions tot 1920x1080 ondersteunt en 2.0 hogere resoluties, en ik een 2560x1080 monitor erbij wil gebruiken.
mijn t100ta ondersteunt zelfs UltraHD via micro-HDMI dus hoe jij bij maximale ondersteuning van 1920 komt snap ik niet goed.

Ik zie nu op wiki dat HDMI 1.4 idd 4K ondersteunt, maar met maar 30 fps. Voor 60 fps heb je wel 2.0 nodig.

Echter kan 1.3 al 25601600p @ 60 Hz aan dus ik weet niet meer op welke info ik me had gebaseerd...
Ik bezit zelfde laptop.
Mijn vraag is, zijn jouw temps van GPU en CPU van laptop ook onder gamen rond de 80-85 graden?

Zoja is dit veel of vrij normaal?
Staat in de review, temperatuur richting de 80 gr. Ik hou het niet actief bij, maar van wat ik me herinner had ik temperaturen van 75 tot 80 graden.