Kaspersky Lab Total Security - Multi-device 3 apparaten, 1 jaar Review

kruijffjesNewbie 1 december 2015, 690 views

Kaspersky Lab Total Security - Multi-device 3 apparaten, 1 jaar

Het product op zich werkt uitstekend en gebruikt weinig CPU. Prima security tool. Maar verkocht door een bedrijf met 0% interesse in haar klanten en een totaal onderbezette supportafdeling.

Pluspunten

• kwaliteit virusscanner

Minpunten

• supportafdeling
  • klachtafhandeling

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Was na de update naar Windows 10 genoodzaakt product opnieuw te installeren. En hoewel het abonnement nog 177 dagen geldig was, werd de sleutel niet langer geaccepteerd. Probleem voorgelegd aan de support afdeling van Kaspersky. Op meldingen werd niet gereageerd. Pas na 14 dagen telefonisch contact kunnen krijgen. Bleek dat de sleutel van het in Nederland gekochte pakket was uitgeleverd in het Midden-Oosten en om die reden door Kaspersky werd geblokkeerd. Werd ongeveer neergezet als een crimineel. Moest toch wel begrijpen dat ik voor 55 geen legaal pakket kon aanschaffen. Kaspersky had besloten hier niet langer aan mee te werken en de sleutel bij herinstallatie te blokkeren. De klanten hierover informeren vonden ze niet nodig. Waarom het zo lang duurde voordat ik een reactie kreeg. De supportafdeling was onderbezet o.a. door ziekte. Gelukkig direct een nieuwe sleutel voor een heel nieuw jaar van de leverancier in Nederland ontvangen.
Klachtbrief geschreven aan Kaspersky. Ook hier na 2 maanden nog geen reactie op ontvangen. Na een rappelbrief, kreeg ik een mailtje van de supportafdeling. De afdeling waar de klacht over ging. Had ik hun product maar moeten kopen bij een partner. O ja excuses dat het allemaal zo lang heeft geduurd.
Kortom een prima product maar verkocht door een bedrijf met 0% interesse in haar klanten en een totaal onderbezette supportafdeling.

Heb jij ook een Kaspersky Lab Total Security - Multi-device 3 apparaten, 1 jaar?

Dus de gouden tip; koop* (en verleng) je licentie bij Kaspersky zelf:

* vergeet alleen niet 'Automatische Verlenging' uit te vinken. ;)
Hebben we Pricewatch ook niet meer nodig. :)