Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium Review

Nicoverbeek 29 november 2015, 124 views

Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium

Snelle hybride. Fantastische bouwkwaliteit doch wel aan de prijs

Pluspunten

• Zeer goede bouwkwaliteit
  • Design
  • Scherm
  • vlot
  • prima toetsenbord voor een hybride

Minpunten

• prijs
  • niet geschikt voor echt zware applicaties

Algemeen
Gebruik de Microsoft Surface 3 nu een aantal weken en het is een fantastisch apparaat met een geweldig design. Eigenlijk heeft de hybride slechts 1 minpunt en dat is de prijs. Voor het overige werkt de Surface erg vlot en prettig.

De hybrid gebruik ik om te surfen, te mailen, filmpjes te kijken en af en toe een klein spelletje te spelen. Het gaat hierbij dus niet om intensieve fotobewerking of iets dergelijks (waar deze tablet denk ik ook niet geschikt voor is).

4 GB en Windows 10
Mijn uitvoering kwam verscheept met 4 GB aan werkgeheugen en Windows 10. Nu moet ik zeggen dat ik enkel Windows 7 en Windows 8 gewend was (werklaptop en ASUS T100), Ún ik ben positief verrast.

De combinatie van Windows 10 en de Surface Pro is een erg goede. Zo zit de Tablet modus goed in elkaar (waar ik minder tevreden over was bij mijn ASUS T100 hybride) en ondanks dat de hardware niet de klinkers uit de straat trekt, voelt het aan alsof je met een zeer vlotte computer aan het werk bent.

Beeldkwaliteit
Zeer opvallend vind ik de beeldkwaliteit van de Surface. In tegenstelling tot mijn T100, die op dit gebied voldoende scoort, maar geenzins als bijzonder kan worden weggezet, ben ik erg onder de indruk van de scherpte en kleuren van de Surface. Nu is natuurlijk ook zo dat de Surface een flink aantal euro's meer kost, dus het was te verwachten.

Al met al
Voor dagelijks gebruik is de Surface een zeer prettige hybride waar je moeiteloos uren aan kan werken. Daarnaast krijg je een zeer goed scherm en robuuste behuizing. Enige minpuntje wat ik kan benoemen is de prijs, je moet voor deze hybrid wel de beurs trekken.

Heb jij ook een Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium?