Specificaties 24" @ 1920x1080 (A-MVA, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart Review

Sparks.nl 29 november 2015, 647 views

Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart

De monitor geeft goed beeld voor de prijs. Je ziet wat licht inval vanaf de zijkant bij donkere beelden door de edge verlichting. De monitor is prima verstelbaar in al kost het wel wat moeite om hem precies recht te zetten/draaien. Het geluid en de knoppen zijn niet bijzonder.

Pluspunten

• Matte bezels
  • Goede beeld eigenschappen
  • Goede verstelbaarheid
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Lichtinval vanaf de zijkant
  • Geluid speakers
  • Geen displaypoort

De monitor geeft goed/mooi beeld voor de prijs. Je ziet wel wat licht inval vanaf de zijkant bij donkere beelden door de edge verlichting. Dit is jammer.
De matte en neutrale afwerking van de monitor is erg fijn. Ik houd niet van al te veel poes pas voor mijn neus. Het scherm zelf glanst gelukkig ook niet extreem veel.
Ik heb de monitor gecalibreerd, dit verschil kan je zeker nog zien en is het wel waard bij dit scherm.

De monitor is prima verstelbaar in alle richtingen al kost het wel wat moeite om hem precies recht te zetten/draaien.
Helaas is het geluid van de speakers niet al te bijzonder, maar voor hoge nood voldoet het.
De knoppen voor de bediening van het scherm vind ik net voldoende, ze zijn wat aan de kleine kant wat mij betreft.

Het enige wat ik nog mis aan het scherm is een displaypoort aansluiting, maar daar is de prijs ook naar.
Ik heb het scherm gekocht voor 120.- (was 1 maand oud), voor dit geld kan het scherm niets echt verkeerd doen.

Heb jij ook een Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart?

Hij is in hoogte verstelbaar, begrijp ik?
Kan de monitor ook helemaal naar beneden zodat deze bijna z'n ondergrond raakt?
Als hij helemaal naar beneden staat is er 3,9cm ruimte over tussen de voet en de onderkant van het scherm (de bezel).
Hij kan ook pivoteren trouwens (draaien).