Asus Transformer Book T300CHI-FL042H Review

Eerr 28 november 2015, 566 views

Asus Transformer Book T300CHI-FL042H

Deze laptop/tablet niet kopen. Het is een ondeugdelijk apparaat. Het scherm is al binnen een 4 maanden gebroken met normaal gebruik. Ik liep van de dressoir naar de bank met de tablet in 1 hand en daar aangekomen was het scherm gebroken. Het ontwerp is niet geschikt als tablet.

Pluspunten

• Snelheid CPU
  • Geluidsloos
  • Gewicht

Minpunten

• Slechte kwaliteit scherm
  • Slecht ontwerp
  • Gebroken scherm is niet te repareren
  • Apparaat is een weggooi artikel als iets defect is
  • Moeilijk te openen
  • Aansluitingen zijn onhandig

Voorkom dat je dezelfde fout maakt als ik heb gemaakt, deze laptop/tablet NIET kopen. Het is een waardeloos ontwerp en heft een zeer slechte kwaliteit.

Zeer breekbaar en onrepareerbaar scherm:
Het scherm heeft een zwakpunt bij de linkerbovenhoek waardoor het niet in portrait vastgehouden en gedragen kan worden. Het problem is dat er een gaatje in het scherm zit voor de microfoon, midden boven aan als je hem in landscape stand hebt. In portrait stand zit dit gaatje net boven de plaats waar je de tablet vasthoudt. Ik heb de tablet in 1 hand gedragen van de dressoir naar de bank en daar aangekomen was het scherm gebroken.

De verkoper van Coolblue legde me uit in de winkel dat er een zwakpunt ontstaat doordat er een gat in het scherm zit. Dus eigenlijk mag je deze tablet alleen als laptop gebruiken.

Na 2 weken zegt de winkel dat het apparaat zelfs niet te repareren is en vraagt mij of ik het defect retour wil hebben tegen 45 euro onderzoekskosten of dat het vernietigd mag worden. Als ik niet binnen 2 weken eruit ben met Coolblue wordt zelfs zonder mijn antwoord het apparaat gewoon vernietigd.
Kan iemand mij uitleggen hoe er in deze tijd nog een tablet ontwikkeld kan worden waarvan het scherm niet gerepareerd kan worden en deze dus direct de prullenbak in kan?

Ik stel me even voor dat er bij een Toyota auto een probleem gevonden wordt bij een auto. Wat zou Toyota dan doen, ze gaan onderzoeken waardoor dit heeft kunnen ontstaan en gaan een oplossing bedenken waardoor het niet meer voor zal kunnen komen. Ze reopen dan alle auto's van dit type retour om dit op te lossen.
Als Asus nu slim is zouden ze deze tablet uitvoerig onderzoeken en een oplossing bedenken waardoor alle nieuwe apparaten verbeterd zijn. Als ze echt slim zijn roepen ze alle apparaten terug en gaan kijken of ze deze kunnen verstevigen waardoor dit niet meer voor kan komen.

Ik zou iedereen die een Asus T300chi heeft willen vragen een klacht in te dienen bij de fabrikant over de sterkte van de linkerboven en het zeer eenvoudig breken van het scherm daardoor.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T300CHI-FL042H?

Heel vervelend voor je.
Maar hoeveel kracht heb je dan op dat ene punt uit moeten oefenen om zo`n grote breuk te krijgen?
Rechte barsten vanaf het gaatje kan ik wel verklaren, de gebroken ronde barst om het gaatje niet, daar lijk je me erg veel kracht voor uit te moeten oefenen.
En als ze daar allemaal last van hebben kun je dan linken naar het betreffende forum waar iedereen klaagt over die specifieke breuk, zoals je het brengt moeten er duizenden zijn.

Misschien mag je bij Coolblue (any winkelketen) testen uitvoeren op dat punt om te bewijzen dat ze allemaal makkelijk breken daar?

Mij lijkt dat het scherm in jouw geval niet goed gelijmd/ondersteund is op dat microfoonpunt, en je gewoon garantie moet krijgen.
Als je de kosten niet betaald kun je nooit bewijzen dat je gelijk had, kan je dat naderhand wel, bv met behulp van een ombudsman oid dan krijg je ook je onderzoekskosten terug als je in het gekijk gesteld wordt.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 28 november 2015 17:56]

Dankjewel voor je reactive en ook alle andere reacties.

Je vraagt hoeveel kracht er nodig is om de breuk te krijgen, relatief weinig, pak een boek net onder de 1kg en houd hem met 1 hand vast bij de rug en de vingers op het boek. De kracht komt dan ongeveer 2 cm van de rug op het boek. Als de tablet het scherm naar beneden heft met de vingers op het scherm, barst het scherm op deze manier. Misschien een keer naar beneden bewegen (verticaal) en weer horizantaal.

Ik heb al 2x gevraagd aan Coolblue of ik de test in de winkel mag uitvoeren en wat er dan gebeurd als het scherm barst. Wordt ik dan aansprakelijk gesteld of niet...

Hoe breuken onstaan en wat er dan kan gebeuren heb ik verder geen verstand van.

1 ding is zeker, de bouwkwalieit van deze tablet is heel slecht. Lees ook de reactie van rpaarhuis hieronder die ook al een gebroken scherm heeft zonder enige reden.
Hooo, da's zuur. Maar je hebt toch garantie? Het ding vasthouden valt onder normaal gebruik, dus als je hem niet hebt laten vallen of zo dan krijg je een ander?
Helaas zegt Coolblue dat het er geen garantie op zit. Tot de 6 maanden heeft de fabricant bewijslast voor de schade, die heb ik opgevraagd en nog niet ontvangen. Ze hebben een prijsopgave mee gestuurd met de kosten van 45 euro als ik hem defect retour wil hebben of gratis vernietiging van het apparaat hahaha

Dit hebben ze geschreven:
Geachte heer xxxxx,

Onlangs heeft u uw Asus Transformer Book T300CHI-FL042H ter reparatie aangeboden.
Uw product is door onze medewerkers gecontroleerd en getest en vervolgens doorgestuurd aan de fabrikant.

Deze wisten ons het volgende te melden:
Display gebroken + onherstelbare mechanische schade.
Dit houdt in dat het niet mogelijk is om het product te repareren. Deze schade valt helaas ook niet onder de garantievoorwaarden.

Verdere details en de vervolgprocedure van de prijsopgave vindt u in de bijlage van deze email.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Laptopshop.nl via http://www.laptopshop.nl/klantenservice.
U kunt hierbij gebruik maken van de het referentienummer xxxx

Met vriendelijke groet,

Coolblue B.V.
Afdeling Retouren
Antwoordnummer 62
2900 WB Capelle a/d IJssel
Tel: (+31) (0)10 7982061
Fax: (+31) (0)10 2125351
Goed dat je naast de naam van de fabrikant Asus ook de naam van het verkopende bedrijf Coolblue even noemt. Met zulke 'service' hoef ik daar niets te kopen.
Tot het probleem toe gaf ik Coolblue een 10 voor alles. Een super bedrijf. Met de manier hoe ze hier mee omgaan zijn ze gezakt naar een 5. Een plus is dat ik een review heb geschreven op hun site om iedereen te waarschuwen die ze gewoon geplaatst hebben.
De klanten service is heel vriendelijk en begrijpt bij helemaal. Ze begrijpen het zelf ook niet. Nu drie maal gebeld en iedere keer krijg ik een andere persoon.
Msschien wordt het tijd om mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
lijkt me wel een beetje vreemd dat dat de reden zou zijn. de meeste tablets en gsm's hebben gaatjes in het scherm, ik zie die ook niet spontaan breken bij normaal gebruik/vasthouden?

Heb je al een mailtje gestuurd richting asus zelf? Ik kan er in ieder geval geen andere zaken van vinden, dus lijkt me eerder een alleenstaand geval, dat niet voorkomt uit dat gaatje. wat trouwens op zich niet wilt betekenen dat je geen recht hebt op een garantie.
Goede tip om een mail naar Asus te sturen. Dat heb ik nog niet gedaan. Dankjewel

En meteen gedaan, ben benieuwd of ik 1 van hun apparaten mag testen op sterkte.

[Reactie gewijzigd door Eerr op 29 november 2015 21:48]

Mijn vriendin heeft deze asus transformer book nu ook een paar weken en heeft er nu al twee barsten in zonder enige reden. Ze waren er gewoon zomaar. eentje in de rechter onderhoek en eentje bij rondom één van de dock connectors. Zelfs de onderste helft van het touchscreen werkt niet meer. Echt heel raar dat dit zomaar kan gebeuren met normaal gebruik of zelfs zonder dat je het door hebt.

Dit heeft dus wel degelijk te maken met de bouwkwaliteit van deze asus, ook staan er over vorige asus transformer books veel verhalen over barsten in het scherm op internet. Alleen als je hem op stuurt krijg je te horen dat het geen fabricagefout is maar een gebruikersfout.
Onee dat meen je niet, dat is vervelend voor jou en je vriendin.
Bij mij was het zelfs dat ik dacht, waarom werkt de touchscreen niet, daarna zag ik pas de barsten...

Heeft ze hem ook als tablet gebruikt?
Ja ze gebruikt hem af en toe als tablet maar vaker gewoon als 'laptop'. Ze heeft hem ook bij coolblue besteld. Ze gaat hem opsturen naar asus. Dan is ze hem voordat ze een reactie krijgt alleen al een week verder.
Zelfde probleem, koffie gehaald terwijl tablet in de houder zat. Bij terugkomst een barst van rechts boven naar links onder. Heeft iemand hem al eens proberen te laten repareren? Wat was de reactie van Asus?