Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

Denon CEOL Piccolo Zwart Review

playon1955 28 november 2015, laatste update op 4 december 2016, 1.170 views

Denon CEOL Piccolo Zwart

Handzame compacte alleskunner met verrassende prestaties.

Pluspunten

• Connectiviteit
  • Funktionaliteit
  • Handzaam
  • Kwalitatief

Minpunten

• vormgeving

Geluidskwaliteit Score: 4
Denon heeft begrepen waar we in deze tijd behoefte aan hebben. Kwalitatief hoogwaardige producten die naadloos aansluiten bij andere hedendaagse producten in onze leefomgeving. Het gemak dient de mens dus dit Hifi wonder kan met de hand, een afstandsbediening of een smartphone, tablet of computer bediend worden.
Apple wordt kwa connectiviteit op alle fronten ruimschoots bediend, maar met Android kom je ook prima uit de voeten. Windows Phone gebruikers hebben pech.
Op mijn Vögel TV meubel kan ik op de twee glasplaten er onder max 29 cm in de diepte kwijt en toen ik ging zoeken naar een netwerk reciever bleef de Denon over.
Dacht eerst toen ik in de shop stond dat ik een MCR Reciever van Pioneer makkelijk kon plaatsen, maar thuis gekomen bleek deze over te steken.
Het product en concept van de Netwerk reciever liet me niet los.
Zeer eenvoudig muziek afspelen vanaf verschillende bronnen is gewoon een must. Als dat kinderlijk eenvoudig gaat, zodat van jong tot oud dit geen belemmering vormt, heeft Denon zijn uiterste best gedaan. Zonder handleiding was de Denon Dra N4 binnen no time in gebruikt. Partner blij dat ze het gevecht met de mens computer gekoppeld aan de oude reciever niet aan hoefde te gaan. Om Spotify te streamen moest de minipc, tv en reciever ingeschakeld worden om het te kunnen gebruiken en datzelfde gold ook voor het streamen vanaf de NAS server.
Kortom een grote stap vooruit kwa eenvoud.
Ben ik er kwa geluid op vooruit gegaan door mijn 2 keer 100 watt reciever te vervangen. Neen dat gevoel heb ik niet. Maar we hebben ook niets ingeleverd heb ik het gevoel.
De Denon stuurt de Boxen 2.1 set nog prima aan. Om eerlijk de zijn is de capaciteit om onze woonkamer te vullen prima.

De App op mijn Android gaf na een dag wat problemen, maar de vlotte installatie de dag ervoor ging net even te snel.
Bluetooth NFC, Spotify Connect, Intetnetradio en uploaden zenderlijst werkten ook prima. Streamen vanaf de NAS ook verbluffend.
De Denon is via WiFi verbonden met het thuisnetwerk dus er kwam geen kabel aan te pas.
Aanrader voor liefhebbers van muziek die in het huis gemakkelijk van hun verzameling willen genieten.

November 2016.
Bijna 1 jaar na aanschaf en wat meer tijd om me verder in de Denon Dra N4 te verdiepen, gebruik ik nog meer functionaliteiten van mijn apparaat.
Vaak gebruik ik Spotify Connect wat natuurlijk het summum van gemak en eenvoud is, maar ik heb inmiddels ook ontdekt dat het kinderlijk eenvoudig om playlist vanaf de computer over te zetten zijn naar de Denon Dra N4.
Ik heb dit gedaan met de Windows Mediaplayer en ga kijken naar programma's die nog wat handzamer zijn. Een playlist aanmaken met muziek vanaf mijn NAS is op deze manier snel aan te maken.
Kortom de DRA N4 is niet meer weg te denken uit huis.

Heb jij ook een Denon CEOL Piccolo Zwart?

In aanvulling op mijn review een maand geleden ben ik er inmiddels van overtuigd dat ik een super aankoop heb gedaan. De Denon DRA N4 biedt alles wat een mens kan wensen.
Connectiviteit heel breed en ja Internetradio is een openbaring en zeker als je met veel gemak de mooiste zenders kunt zoeken en vastleggen. De radio staat nu - net als in het verleden - heel vaak aan.
Het gemiddelde aanbod van de analoge zenders is veels te beperkt. Voorheen vulde ik het gat op met een bluetooth ontvangertje of mijn minipc, maar dit is voor alle huisgenoten een verademing.
Een afstandsbediening of de smartphone die je helpt een keuze te maken.
Een storing in mijn glasvezelverbinding leidde even tot problemen om de verbinding met de Denon (Smartphone) en Internet stabiel te houden. Nadat dit was opgelost, draait alles heel soepel.
Na een storing in de Internetverbinding wil de Denon niet uit zichzelf de verbinding herstellen. Zo'n 20 seconden de stekker uit de contactdoos en de Denon reset zichzelf om weer verbinding te maken.
Ik heb geen lan-kabel getrokken. Alles draait even soepel op WiFi. De router staat in de meterkast maar dat is voor de Denon geen enkel probleem.
HI,

ik heb interesse in deze receiver maar zou hem willen in een afzonderlijke ruimte kunnen zetten en dus volledig bedienen via smartphone. Ik veronderstel dat de remote IR is en niet RF dus op de remote zal ik niet kunnen rekenen. Lijkt jou dat haalbaar met dit toestel? Moet je vaak bij het apparaat zelf kunnen?

Lukt het u ook om mp3's te streamen van op je smart phone naar de receiver met android?

groeten

Robrecht
De Denon DRA N4 stuur je niet aan met een IR signaal. Loopt via het netwerk (bedraad of Wifi). Als ik boven in de slaapkamer ben, kan ik met de remote APP van Denon het apparaat bedienen.
Het is mogelijk om muziek via de smartphone (Bluetooth) naar de Denon te streamen, maar dan gebruik je maar een beperkt deel van de mogelijkheden die dit schitterende apparaat biedt.
Ik stream de meeste muziek de laatste tijd via mijn NAS schijf en Spotify Connect. Heb je eenmaal een connectie gemaakt dat trekt de Denon de muziek zelf van Internet of je eigen netwerk af (NAS, Desktop of Laptop). Je gaat de deur uit en de muziek blijft doorgaan.
Als je alleem muziek van je smartphone wil streamen gebruik je bluetooth (NFC). Feitelijk gebruik ik deze functie zelden, omdat ik maar een bepertk aantal cd's (zo'n 200) op mijn phone heb staan. Bovendien trek je de accu van de telefoon leeg. Als ik Spotify gebruik dan trekt de Denon de muziek op eigen kracht van Internet af en is mijn aanwezigheid en van mijn smartphone helemaal niet meer relevant.

De enige keer dat ik zelf naar het apparaat ga is als ik via NFC met mijn smartphone wil connecten. Of wanneer ik de USB poort gebruik om mijn smartphone op de laden.
Neen de remote APP of afstandsbediening volstaat om alle functies te kunnen gebruiken. Apparaat is er zelfs helemaal niet op gebouwd om maar iets via knoppen te bedienen.
Af- en aanzetten zou nog kunnen, maar voor de meeste andere functies heb je een smartphone of afstandsbediening nodig.

Ik twijfelde aanvankelijk zelf om de Denon aan te schaffen. Gaat dan in de praktijk echt allemaal zo soepel en ondersteunt hij wel alle functies. Nou de Denon maakt alle beloften driedubbel dwars waard.
Ik ben ook blijf dat vanwege de handzaamheid van dit apparaat de huisgenoten ook op eigen kracht weer kunnen genieten van hun muziekkeuze. Het stelt immers niks voor om te Denon te bedienen, terwijl de Mini computer, Bluetooth Ontvanger en de grote hoeveelheid afstandsbedieningen in huis hun hoofdbrekens kostte. Een kind doet de was.
Enige nadeel dat mijn partner met haar Windows Phone geen muziek van Spotify kan casten naar de de Denon. Dat kunnen alleen Apple en Android apparaten.
bedankt voor je reactie! dat was exact de informatie die ik zocht :-) Ik ben overtuigd!
Ik zie dat ze nog verkrijgbaar zijn en inmiddels verder in prijs gedaald. Ik heb hem bij HiFi Klubben gekocht waar je hem binnen 4 weken kan terugbrengen als hij niet bevalt en ik kreeg 5 jaar garantie.
Inmiddels al aangeschaft en hoe bevalt het?