Asus Triton 81 Review

Alex95 7 juni 2009, laatste update op 7 juni 2009, 577 views

Asus Triton 81

Pluspunten

• Weinig herrie
  • Simpel te installeren
  • Klein

Minpunten

• Te Duur
  • Koelt slecht
  • Heel erg slecht voor overclocken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 2
Ik maak er geen lange review van want er valt weinig over te zeggen.
INSTALLATIE:
De installatie van de Triton 81 is zeer simpel.Ik ondervond geen problemen en er was zat ruimte in mijn Antec Twelve Hundred.

KOELVERMOGEN
Op een i7 920 koelt dit ding zeer slecht. Idle, niet overclocked staat de temp. al op 35/36 graden celcius!!!
Ik probeerde hem naar 3.0 ghz te overclocken en toen ik FC2 ging spelen sloot m'n systeem na 15 min. af.

GELUIDSPRODUCTIE
Een van de weinige positieve eigenschappen van de Triton 81. Je hoort hem totaal niet.
Mijn 2 4890's maken meer herrie dan de Triton dus daar ben ik zeer over te spreken.

De prijs licht echter veel te hoog. Voor minder geld kan je beter een Mugen 2 nemen. Die koelt veel beter en kost veel minder.
Nog een positief iets is dat de Triton er mooi uitziet door het zijpaneel, maar dat is niet erg relevant.

• i7 920
  • Gigabyte UD5
  • Antec Twelve Hundred
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Asus Triton 81?

Elders meld men dat deze koeler juist erg goed werkt. En die hebben hem ook getest met de i920.

Je geeft summiere informatie over de situatie.

Is er voldoende airflow aanwezig? Zonee, is het dan verbazingwekkend dat je PC na 15 min. uitvalt? En jaag er niet te weinig / te veel voltage door je CPU waardoor er te weinig vermogen aanwezig is of te warm wordt?

Tevens is een idle temp van ~ 35 graden Celcius een prima waarde voor een Core i7, ik snap dan ook niet dat je van een mug een olifant maakt. En ga de temperatuur van je CPU eens loggen, dat je PC zomaar uitvalt omdat je CPU-cooler niet zou doen wat hij zou moeten doen betwijfel ik.

[Reactie gewijzigd door DaMarcus op 8 juni 2009 20:04]

Heb je hem niet gewoon slecht gemonteerd? Slecht vastgeschroef of zo? Of te veel/weinig koelpasta? Lijkt mij waarschijnlijker.

[Reactie gewijzigd door Krentenbol op 7 juni 2009 20:33]

Een Core i7 wordt ook gewoon redelijk warm. Met een Thermalright 120 Ultra Extreme en een stille fan krijg ik hem ook niet onder de 41C idle.
Zoals andere ook zeggen is ongeveer 35C 36C niet echt hoog te noemen voor je CPU. Controleer anders ook even of je hem goed heb gemonteerd en andere mogelijke oorzaken van het uitvallen. Het hoeft namelijk niet per se aan je CPU koeler te liggen.
Voor minder geld kan je beter een Mugen 2 nemen.
Gewoon vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom had je dan besloten de Asus Triton 81 te nemen?

[Reactie gewijzigd door Regeneration op 8 juni 2009 10:42]